همشهری آنلاین: مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: مدیریت افکار عمومی اساسی‌ترین قدم در مسیر حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی است.

حسن رضایی مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

حسن رضایی مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان این مطلب افزود: شناخت و مدیریت افکار عمومی به عنوان یکی از محورهای فعالیت‌ روابط‌عمومی‌ها می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد و روابط‌عمومی حرفه‌ای باید بداند افکار عمومی به عنوان یکی از عوامل موفقیت و یا شکست سازمان نزد مخاطبان و افکار عمومی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ می‌بایستی قادر باشند به درستی به وظایف خود در جهت مدیریت آن عمل کنند.

وی ادامه داد: مدیران روابط‌عمومی باید در بحث افکار عمومی، دارای اطلاعات و دانش وسیعی باشند و بدانند که افکار عمومی چیست، چگونه تشکیل می‌شود و به چه شکل تغییر می‌یابد و از همه مهمتر این که قادر باشند افکار عمومی را برای مدیران ارشد و تصمیم‌گیرندگان سازمان خود تحلیل کرده و آنان را در سیاست‌گذاری‌های کلان سازمان راهنمایی نمایند.

رضایی گفت: یکی از مولفه‌های حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی شناخت دقیق، منطقی و تخصصی رسانه‌ها و شیوه‌های تبلیغاتی و نیز هنر بکارگیری آنان با استفاده از روش‌های نوین و علمی به‌منظور نفوذ در افکار عمومی و شکل‌دهی آن در راستای انتفاع و پیشبرد اهداف سازمان و جامعه است و امروزه سیاست‌مداران با هدف جلب آرای مردم، اقتصاددانان و تجار، با هدف شناخت بازار و تنظیم برنامه‌های تولید و فروش، جامعه‌شناسان با هدف شناخت گرایش‌ها و رفتارهای مردم و مدیران برای کسب اطلاعات و اخبار مورد نیاز سازمان خود علاقه‌مند به شناخت و سنجش افکار عمومی هستند تا رفتار اجتماعی مخاطبان را پیش‌بینی کرده و بر اساس آن به تعیین استراتژی‌ یپردازند.

مدیرکل روابط‌عمومی بنیاد مسکن در پایان و در خصوص نقش رسانه‌های نوظهور و تبلیغات در شناخت افکار عمومی گفت: هرچند افکار عمومی از دیرباز مورد توجه بوده اما با به وجود آمدن رسانه‌های نوین و به خصوص توسعه روزافزون آنها، نقطه عطفی در شکل‌‌گیری، بروز، ظهور و گسترش شناخت افکار عمومی ایجاد شده است و باور عمومي بر اين است که رسانه‌ها به عنوان مهمترين عامل شکل‌دهي به افکار عمومي دارای نقشی انکارناپذیر می‌باشند و در این میان تبلیغات نیز به عنوان یکی از وسایل موثر بر شکل‌دهی و جهت بخشی افکار عمومی از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

لازم به ذکر چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی شهریورماه سالجاری با محورهای حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌عمومی؛ اصول و مبانی، تکنیک‌های ارتباطات خلاق، مدیریت تحلیل و پایش افکار عمومی، مدیریت هویت برند و تشریفات نوین برگزار خواهد شد.

علاقمندان به این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت i-pr.ir و یا تماس با شماره تلفن 88807453، نسبت به کسب اطلاعات بیشتر اقدام نمایند.

کد خبر 339434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha