دیروز از نخستین فروشگاه شهروند دیواری در برج میلاد رونمایی شد.

فروشگاه‌هاي ديواري شهروند يك ايده نو براي توسعه شهرالكترونيك است كه به‌واسطه آن شهروندان با بهره‌گيري از تكنولوژي تلفن‌هاي هوشمند مي‌توانند درهر نقطه‌اي از شهر محصولات خود را خريداري كرده و ظرف حداكثر 2ساعت تحويل بگيرند. كاهش سفرهاي درون شهري و آلودگي هوا، تخفيف در خريد كالا، دسترسي آسان و سرعت در خريد از مزاياي شهروندهاي ديواري است. دراين شيوه حتي مسافران و عابران نيز قادر خواهند بود كالاي مورد نيازشان را در مسيرهاي عبوري خود سفارش دهند.

اكبر علوي، مديرعامل شركت شهروند درباره نحوه عملكرد اين طرح به همشهري گفت: شهروندان مي‌توانند ابتدا نرم‌افزار فروشگاه مجازي شهروند را روي تلفن همراه خود بارگذاري كنند. پس از اين تصوير محصولات فروشگاه روي يك صفحه بزرگ نمايش داده مي‌شود و هرمحصول باركد ويژه خود را دارد كه توسط تلفن‌هاي هوشمند قابل شناسايي است؛ بنابراين هر فرد با قراردادن تلفن خود روبه‌روي باركد، محصول را به سبد خريد آنلاينش اضافه كرده و پس از تكميل خريد در منزل تحويل مي‌گيرد. به گفته علوي 62درصد افراد به‌منظور اتصال به اينترنت از موبايل استفاده مي‌كنند كه شهروند توانست از اين ظرفيت براي خريد اينترنتي به‌عنوان مطالبه‌اي جديد درميان شهروندان بهره‌برداري كند.

وي با بيان اينكه فروشگاه ديواري براساس نيازهاي گردشگران كه به برج ميلاد مي‌آيند، راه‌اندازي شده است، اظهاركرد: از اين پس گردشگران مي‌توانند سوغات‌هاي ايراني را از برج ميلاد خريداري كنند و از اين طريق اقلام در اسرع وقت به‌دست گردشگران خواهد رسيد. اينطور كه مديرعامل شركت شهروند گفته نه‌تنها قرار است درآينده نزديك اين شيوه خريد در مترو نيز راه‌اندازي شود بلكه امكان پرداخت الكترونيكي در فروشگاه‌هاي ديواري نيز فراهم مي‌شود. درواقع با راه‌اندازي طرح شهروند ديواري واستفاده گسترده‌تراز فضاهاي آنلاين يكي از مهم‌ترين اهداف كمپين آسمان آبي، زمين پاك محقق خواهد شد.