مازيار حسيني، معاون حمل و نقل و ترافيك شهردار تهران كه خود طراح اصلي اين طرح عظيم ملي است، با تأكيد بر اينكه مشكل پل صدر و تونل نيايش تنها نحوه دسترسيهاست، گفت: با اجراي صحيح دسترسيها طي چند روز آينده مشكل برطرف ميشود.
وي با اشاره به ادعاي يكي از مسئولان درباره طرح مطالعاتي 4صفحهاي براي پروژه صدر، تصريح كرد: آخرين جايزه پل صدر به چندماه پيشبازميگردد كه روند عمليات عمراني و كاركردهاي مهم پل صدر بهعنوان يك ابرپروژه توانست از سوي انجمن سازه انگلستان تنها جايزه سال 2015را از آن خود كند اما اين روزها ميشنويم كه برخي ميگويند پروژه صدر 4برگه مطالعاتي هم ندارد!
هر شخصي براي كوچكترين كار كه به محاسبه نياز دارد، فكر ميكند و طرح ميريزد، آنوقت براي 19كيلومتر بزرگراه طبقاتي چگونه ممكن است كه هيچ مطالعهاي پشت اين سازه بزرگ نباشد؟ معاون شهردار تهران با بيان اينكه برخي بهدنبال سياسي كردن مسائل مربوط به مديريت شهري هستند و اصلا توجهي به اذهان عمومي و نگرانيهايي كه بهدليل اين اظهارنظرهاي خارج از منطق در آنها بهوجود ميآورد ندارند، گفت:
براساس آمار، اين پل نقش مؤثري در محل صرفهجويي بنزين داشته است. وي تأكيد كرد: دسترسيهاي اضطراري كه براي روز مبادا در طراحي تونل نيايش و پل صدر درنظر گرفته شده بود، بهطور همزمان مورد بهرهبرداري قرار گرفته كه اين امر اصل منطقي تعادل خطوط در پل و تونل را برهم زده است. بهعبارت سادهتر دسترسياي تأمين شده بود تا چنانچه تعميراتي داشتيم بتوانيم از تونل استفاده كنيم.مازيار حسيني گفت: متأسفانه از سوي ديگر با نيوجرسي پل نيز باريك شده و از سوي ديگر دسترسي به بزرگراه شهيد مدرس تراكم ترافيك را در پي دارد.