مازيار حسيني با بيان اين مطلب به همشهري گفت: متأسفانه پليس راهور نظارت بر شريانهاي فرعي را بر نظارت در بزرگراهها ترجيح ميدهد و علت اين امر نيز وجود دوربينهاي كنترل سرعت در بزرگراههاست. وي در ادامه يادآور شد: شايد اگر پليس بزرگراه در زمان وقوع تصادف چند روز قبل در بزرگراه بابايي حضور داشت شاهد چنين حادثه دردناكي نبوديم. معاون شهردار تهران تأكيد كرد: بايدها و نبايدها در كنترل تردد خودروهاي پايتخت جابهجا شده است.
هماكنون به جاي سيستم هوشمند كنترل ترافيك، يك افسر پليس راهور تصميم به سبز كردن چراغ تقاطعي ميگيرد و صدها متر ترافيك پشت چراغ پديد ميآورد.
وي گفت: بايد بر اين نكته متمركز شد كه به واقع برنامه پليس درخصوص انضباط ترافيكي چيست؟ آنها وقتي دوربينهاي شهري را ميپوشانند، وقتي چراغها را از مديريت هوشمند خارج ميكنند، وقتي در بحث تصادفات خود مسئول هستند، چگونه خود را در مقام قاضي قرار ميدهند؟
چگونه در نخستين واكنش به تصادف نيمه شب و پيش از انتشار هرگونه گزارش پزشكي قانوني، انگشت تقصير را به سمت شهرداري ميگيرند؟ پليس راهور كه خود در هر تصادفي مسئول است و بايد نظم ترددي را حاكم كند، چگونه ميتواند پيش از هرگونه گزارش جامع كارشناسي درخصوص تست الكل و موادمخدر، انگشت تقصير را به سمت فرد يا نهاد ديگر بگيرد؟ حسيني خاطرنشان كرد: ما از تخلفات آشكار گذشتهايم و به سراغ كنترل دستي چراغهاي راهنمايي و رانندگي در سيستم هوشمند رفتهايم. بهنظر بنده بايد هر قضاوتي در يك چارچوب منسجم انجام شود.