همشهری آنلاین: رییس جمعیت هلال احمر گفت: با وجود مشکلات زیاد در تامین اعتبار اما با تدبیر و استفاده بهینه از منابع، توانستیم از عهده ماموریت‌های محوله برآئیم در عین حال، نیاز داریم تا پایان دولت یازدهم، توجه به بخش امداد و نجات کشور بیشتر شود.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی، در حاشیه نشست رئیس‌جمهوری با دولتمردان دفاع مقدس و بازدید از نمایشگاه دولتمردان دفاع مقدس، اظهارداشت : هلال احمر در ارتباط با دولت و به عنوان بخشی از حاکمیت، مسئولیت بزرگ ارائه خدمات امداد و نجات در کشور را بر عهده گرفته است، به عنوان مسئولیت حاکمیتی توجه جدی به این وظیفه مهم داریم و تا کنون در انجام این ماموریت موفق عمل کرده و تجربیات بسیاری به دست آورده‌ایم و امروز به جمعیتی تاثیرگذار و پیشرو در میان سایر جمعیت‌های ملی تبدیل شده‌ایم.

  • مردمي بودن هلال احمر

رييس جمعيت هلال احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر دستگاه دولتی نبوده و نباید باشد. اساسا قدرت جمعیت هلال‌احمر در مردمی‌بودن آن است اما همسو با ماموریت‌های حاکمیت نیز فعالیت‌هایی را به نفع مردم انجام می‌دهد و در مواردی که سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی امکان فعالیت نداشته یا حاضر به فعالیت در این بخش‌ها نباشد، جمعیت به عنوان وظیفه انسانی خود در حمایت از مردم، مسئولیت را بر عهده می‌گیرد.

  • توانمندي هلال احمر در امداد هوايي

دکتر ضیائی همچنین با اشاره به توانمندی‌های هلال‌احمر در زمینه اورژانس هوایی، اعلام کرد: با توجه به تقویت و تجهیز ناوگان امداد هوایی کشور، آماده‌ایم تا در مواردی که اورژانس کشور نیاز داشته باشد، توان خود را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهیم.

  • آمادگي هلال احمر براي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: هلال‌احمر در موضوع آسیب‌های اجتماعی از آن جهت که محل آسیب‌پذیری جامعه است، وارد عمل شده است، افراد آسیب‌‌پذیر جوامع بیشتر تحت تاثیر حوادث قرار می‌گیرند و لذا با توجه به ماموریت ذاتی خود در رفع نیازهای آسیب‌دیدگان وارد عمل شده‌ایم تا کمک حال دولت و بخش حاکمیتی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشیم. هلال‌احمر سال گذشته در موضوع پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به علت نفوذ بسیار در دانشگاه‌ها، مدارس و بهره‌مندی از کانون‌های مختلف، دستگاه برتر در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد شناخته شده است و آماده‌ایم در پیشگیری از سایر سایر آسیب‌ها نیز همراه دولت باشیم.