همشهری آنلاین: وزیر صنایع لبنان از وزارت بهداشت به دلیل همکاری‌های پزشکی و درمانی در لبنان تشکر کردو با اشاره به دیدار بار اول خود با وزیر بهداشت کشورمان در بیروت، اظهار داشت: در این سفر به دنبال تبادل تجربیات دارویی، بهداشتی و درمانی هستیم.

به گزارش وبدا، حسین حاج حسن، در دیدار با دکتر هاشمی که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: در حوزه دارو می توان سرمایه گذاری‌های مشترکی در دو کشور انجام داد و هیاتی از وزارت صنایع، شرکت‌های بیمه، بانک مرکزی و پیمانکاران و تجار حضور دارند که خواهان توسعه روابط بین دو کشور هستند.

وی با بیان اینکه موضوعات مطرح شده در سفر وزیر بهداشت ایران به لبنان باید پیگیری شود، افزود: لبنان امکانات و ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری و بازاریابی مشترک در حوزه کشورهای آسیای میانه و شمال آفریقا دارد و شرکت‌های دارویی ایرانی می‌توانند در لبنان اقدام به راه اندازی کارخانجات مشترک کنند.

وزیر صنایع لبنان خاطرنشان کرد: ممکن است بخش خصوصی ایران پیشنهاد‌هایی برای همکاری دارویی داشته باشند و بخش‌های مختلف کشور ما هم برای حضور در ایران در حوزه‌های بهداشتی و درمانی اهتمام ویژه ای دارند.

دکتر حسین حاج حسن بر ضرورت همکاری‌های علمی و پژوهشی دو کشور تاکید کرد و گفت: می توان از طریق احداث دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، به توسعه علوم در دو کشور کمک کرد و باید از شما و وزارت بهداشت به دلیل لطفی که در حق لبنان و تربیت دانشجویان علوم پزشکی کشور ما کرده اید تشکر کنم زیرا آنها نقش بسیار مهمی در درمان نیروهای مقاومت داشتند.

وی اضافه کرد: باید از مقام معظم رهبری، وزارت بهداشت و هلال احمر ایران هم به خاطر کمک‌هایی که در حوزه پزشکی، درمانی و همچنین از تمام ملت ایران و دستگاه‌ها و نهادهای ایران به تشکر کنم زیرا در مقاطع مختلفی مانند مبارزه با رژیم صهیونیستی، بازسازی ویرانه‌های لبنان، دفاع از لبنان و اقدام‌های بشردوستانه به ما کمک‌های زیادی کردند.

حاج حسن تاکید کرد: ایران در حوزه‌های مختلف بهداشتی و درمانی، تولید داروهای مهم و استراتژیک، پیوند اعضا و اعمال جراحی موفقیت‌های چشمگیری داشته و مایلیم که از روش‌های گوناگون از تجربیات مفید ایران استفاده کنیم.