تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷

همشهری آنلاین: مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: شیشه عینک‌های طبی تا پایان سال جزو تجهیزات و ملزومات پزشکی به شمار می‌آید و ساماندهی می‌شود.

 به گزارش ايرنا، محمد بيگلر افزود: پروتکل‌های مربوط به ساماندهی شیشه عینک‌ها، آماده شده است و در حال انجام مکاتبات و مذاکرات با انجمن‌های مربوطه ایم.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود کاربرد پزشکی عینک‌های طبی ، تاکنون، شیشه‌های آنها کنترل نشده است و این مساله قابل قبول نیست.

وی ادامه داد: اپتومتریست‌ها قانونا می‌توانند کار تولید شیشه‌های عینک را انجام دهند اما باید روی این شیشه‌ها ، نظارت‌های لازم بهداشتی صورت گیرد، این در حالی است که متاسفانه سیستم کنترل شیشه عینک‌های تولید داخل و وارداتی ، طراحی نشده است که برای ساماندهی شیشه عینک‌ها ، نقطه نظرات انجمن‌های مربوطه حتما لحاظ می‌شود.

بیگلر خاطرنشان کرد: با ثبت شیشه عینک‌ها در سامانه تجهیزات پزشکی و ساماندهی شدن آنها، اصالت کالا از هر حیث کنترل می‌شود و علاوه بر آن میزان نیاز کشور به شیشه عینک تخمین زده می‌شود و از همه مهم تر با قاچاق این کالا نیز مقابله خواهد شد.
وی تاکید کرد: با ساماندهی شیشه عینک‌ها، هیچ مرکز فروش عینک ، حق عرضه کالای ثبت نشده در سامانه تجهیزات پزشکی را نخواهد داشت.

مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو یادآور شد: تاکنون بالغ بر 80 هزار قلم تجهیزات پزشکی در سامانه تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو ثبت شده است و کار ثبت 30 هزار قلم باقیمانده نیز تا یک ماه آینده انجام می‌شود.

هم اکنون شیشه عینک‌های طبی بی کیفیت و غیراستاندارد، سلامت بینایی ایرانیان را تهدید می‌کند و تاکنون نیز شیشه عینک با وجود حساسیت آن و ارتباطش با سلامت چشم، کنترل نشده است.