کمیته دائمی پیگیری تفاهمنامه‌های اجلاس جهانی شوراها و شهرداران برای تبدیل آنها به قرارداد قطعی و اجرایی، آغاز به‌کار کرد.

اين خبر را رئيس دائمي اين اجلاس اعلام كرد و گفت: در تالار مذاكرات سرمايه‌گذاري در «نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران2016» تفاهمنامه‌هايي به ارزش حدودا 620تريليون ريال‌ معادل دوبرابر بودجه عمراني كشور با موضوع پروژه‌هاي شهري منعقد شد كه نشانگر وجود پتانسيل‌هاي بيكران سرمايه‌گذاري در شهرهاي كشورمان است.

مرتضي كاظميان با بيان اينكه چنين كميته‌اي با پيگيري و با هدف عملياتي‌كردن تفاهمنامه‌ها، گزارش عملكرد را به‌صورت دوره‌اي از طرفين مذاكره دريافت و به سازمان­‌هاي ذيربط ارسال مي‌كند، افزود: با اجرايي شدن تفاهمنامه‌هاي منعقده، گام مؤثر ديگري در دستيابي به اهداف سياست‌هاي سند چشم‌انداز برنامه پنجم توسعه كشور در زمينه جذب سرمايه‌گذاران خارجي و توجه هرچه بيشتر به طرح‌ها و ايده‌هاي اقتصادي برداشته مي‌‌شود.

گفتني است در نخستين اجلاس جهاني شوراها و شهرداران 2016، شهرداران و رؤساي شوراهاي شهر سراسر كشور، سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي داخلي فعال در حوزه شهري، سرمايه‌گذاران و شركت‌هاي خارجي فعال در حوزه شهري از 14كشور از سراسر دنيا در تالار مذاكرات سرمايه‌گذاري حضور داشتند.