‌سومین دوره جایزه خشت طلایی تهران در حالی برگزار خواهد شد که برای نخستین بار در این دوره، رویکرد جهانی- محلی شدن پروژه‌ها و مدیریت شهری مورد توجه و تأکید شورای سیاستگذاری و هیأت داوران جایزه قرار گرفته است.

khesht

 اينطور كه معاون بين‌الملل مركز ارتباطات و بين‌الملل شهرداري تهران اعلام كرده بنابراين در كنار توسعه جهاني و فرايندهاي جهاني‌شدن، دغدغه‌ها، چالش‌ها و مشكلات محلي و بومي نيز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گشتاسب مظفري با بيان اينكه جايزه خشت طلايي‌ در واقع جايزه جهاني محلي تهران براي مديريت شهري است، گفت: بدين گونه ساير شهرها تشويق مي‌شوند تا در سياست‌ها و برنامه‌هايشان مرعوب جريانات جهاني نشوند و به مسائل بومي و محلي خودشان هم بها دهند چراكه ‌‌راهكار جهاني واحدي براي مديريت شهرها وجود ندارد و عوامل و زمينه‌هاي بومي و محلي نيز بسيار مهم است.

وي كه دبيركلي جايره جهاني خشت طلايي تهران را برعهده دارد، افزود: سازمان ملل نيز در راستاي توجه به اين مهم، از سال ۲۰۱۲ روز 31اكتبر هر سال را به نام روز جهاني شهرها نامگذاري كرده است تا محملي براي يادآوري اهميت شهرها باشد تا مردم جهان در جريان زندگي در دنياي پيچيده بدانند شهرها از چه اهميتي برخوردار هستند.

به گفته مظفري در سال 2013، تهران نخستين شهري بود كه مراسم گراميداشت روز شهرها را در دنيا برگزار كرد و با ابتكار و پيشتازي در اين زمينه براي ساير شهرها الگو شد.گفتني است سومين دوره جايزه جهاني خشت طلايي تهران همزمان با روز جهاني شهرها در تاريخ 31اكتبر مصادف با ۱0آبان‌ماه برگزار مي‌شود.

کد خبر 343678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha