هنرمندان زن تئاتر و سینما با اشاره به اینکه هنر نمایش و تئاتر ارتباط زنده ومستقیمی با تماشاگر برقرار می‌کند، تأکید کردند که باید هنرمندان واقعی از امکانات فنی و حرفه‌ای پردیس تئاتر تهران در برگزاری و اجرای برنامه‌های هنری تأثیرگذار و سازنده بهره بگیرند.

ساخت اين پرديس حاصل فعاليت شركت توسعه فضاهاي فرهنگي شهرداري تهران است.عمليات احداث مركز تئاتر حرفه‌اي خاوران مطابق با استانداردهاي جهاني در زميني به مساحت 27هزار و 960مترمربع و با زيربناي 18هزار و 182مترمربع به پايان رسيده و به‌زودي به بهره‌برداري مي‌رسد.

مرضيه برومند، كارگردان سينما و تلويزيون با اشاره به اينكه اقدام شهرداري تهران در ساخت و تجهيز فضاهاي فرهنگي جاي تقدير و تشكر دارد، گفت: بايد پرديس تئاتر تهران و ساير تماشاخانه‌ها براي اجراي هنر تئاتر و نمايش كاربردي‌تر شود. وي به امكانات و تجهيزات قابل توجه پرديس تئاتر تهران اشاره و خاطرنشان كرد: در ساخت مراكز و سالن‌هاي تئاتر بايد به امكانات فني و تكنيكي اجرا توجه بيشتري صورت گيرد.

اين بازيگر سينما و تلويزيون با تشكر از شهردار تهران در نامگذاري سالني از پرديس تئاتر تهران به نام داوود رشيدي، افزود: اين اقدام ارزشمند مديريت شهري منجر به دلگرمي اهالي هنر مي‌شود، چرا كه بايد همواره چراغ حمايت از هنر و هنرمند را روشن نگه داريم.‌مريم معترف، بازيگر و كارگردان پيشكسوت تئاتر نيز با ابراز خوشحالي از ساخته شدن پرديس تئاتر تهران، گفت: اگر در تمام سطح شهر تهران سالن‌ها و فضاهاي هنري به‌ويژه مراكز مخصوص تئاتر ساخته شود، بسيار ارزشمند خواهد بود، چرا كه مجموعه‌هاي فرهنگي در پر كردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان و ساير اقشار مردم نقش مهمي را ايفا مي‌كند. اين بازيگر و كارگردان پيشكسوت تئاتر، راه‌اندازي پرديس تئاتر تهران را مبارك و خوش يمن دانست‌.

مريم كاظمي، كارگردان، بازيگر تئاتر و از اعضاي هيأت رئيسه «خانه تئاتر» كشورمان نيز با اشاره به ضرورت ايجاد مجموعه سالن‌هاي تئاتر حرفه‌اي با امكانات حرفه‌اي در سطح شهر تهران و كشور، گفت: امكان استفاده از سالن‌هاي تئاتر براي عموم مردم فراهم باشد. وي با اشاره به اينكه البته فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري صرفا با ساخت مراكز و فضاهاي هنري به سرانجام نمي‌رسد، گفت: ساخت فضاهاي فرهنگي به‌معناي آن نيست كه در انجام فعاليت‌ها فرهنگي موفق شده‌ايم بلكه فعاليت‌هاي اثرگذار فرهنگي هنري نيازمند سال‌ها تلاش است.