مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

پس از آنکه براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران خیابان الهی حد فاصل خیابان‌های نجات‌اللهی و قرنی، مشرف به سفارت لبنان در تهران به نام جورج جرداق نامگذاری شد،

جورج جرداق

 مهدي چمران رئيس شوراي اسلامي شهر تهران نامگذاري معبري به نام اين دانشمند بزرگ در شهر تهران را مايه خرسندي دانست و ابراز اميدواري كرد كه كتاب اين دانشمند در دسترس تمامي مردم به‌ويژه جوانان قرار گيرد. به گفته چمران، از اين دانشمند بيش از 30كتاب به يادگار مانده اما اگر 300كتاب هم مي‌نوشت و كتاب «امام علي صوت العداله و الانسانيه» را نمي‌نگاشت، هيچگاه نامش اينگونه برده نمي‌شد.

از نظر رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، نگارش كتابي درباره يك شخصيت بزرگ اسلامي و رهبر و پايه‌گذار مكتب تشيع سبب شد كه جهانيان اين دانشمند مسيحي را به‌عنوان شخصيتي آزادمنش و نويسنده و محققي بزرگ بشناسند. يكشنبه 28شهريور‌ماه گذشته در مراسمي رسمي كه سفير لبنان نيز در آن حضور داشت، خياباني در منطقه6 شهر تهران با عنوان جورج جرداق دانشمند مسيحي نامگذاري شد. در بخشي از اين مراسم مرتضي طلايي، نايب‌رئيس شوراي شهر تهران نيز در تشريح علت اين نامگذاري گفت:

تصور مي‌كنم اين نامگذاري‌ها پيام ملت ايران در ارتباط با تعامل و زندگي توأم با دوستي، انسانيت، اخلاق و معنويت را به ملت‌هاي دنيا منتقل مي‌كند. وي افزود: با توجه به نسبتي كه ميان دو ملت ايران و لبنان وجود دارد و با توجه به جايگاه ويژه اين نويسنده مسيحي لبناني شيفته اميرالمومنين، لازم بود به‌طور برجسته از وي تجليل شود.

کد خبر 347117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha