مهدی‌ربوشه:‌ بوناچیچ: ‌این بازی، یک مبارزه جدید است.

ابوظبی، شهر شوخی نیست، شاید ورزشگاه آل‌نهیان برای روپایی‌زدن‌های سرمربی حالا مغرور زردها نیز چندان هموار نباشد. با این همه گویا لوکا برای رقم زدن اتفاقی که رسانه‌های داخلی آن را طلسم 8 ساله می‌دانند، تمایلی به تضمین ندارد؛ «خودمان را نباید فریب بدهیم، بنابراین راهیابی به فینال را تضمین نمی‌کنم.»

برخلاف آقای سرمربی اما محمدرضا ساکت با اطمینان خاصی در این باره صحبت کرده است. او گفته: ‌«تجربه حضور در فینال آسیا را زنده می‌کنیم. سپاهان به طور حتم صعود خواهد کرد.»

 نبرد قبل از نبرد

 نشست صبح روز سه‌شنبه اول آبان کادر سرپرستی سپاهان با ناظر لبنانی دیدار حساس چهارشنبه 2 آبان، دستور جلسه ویژه‌ای داشت؛ «اعتراض».مسئولان سپاهان اعتراض شدید خود را نسبت به نحوه میزبانی الوحده به ناظر بازی ابلاغ کردند. گزارش این نشست به زودی در اختیار مسئولان AFC قرار خواهد گرفت تا به آن رسیدگی شود.

 گویا نبرد سپاهان- الوحده که امروز در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان آسیا برگزار خواهد شد از چند روز پیش آغاز شده است، چراکه کادر سرپرستی سپاهان تا اواخر دوشنبه‌شب با مسئولان الوحده برای در اختیار گرفتن زمین تمرین روز گذشته تیمشان در جدال بودند.

این در حالی است که طبق قوانین فیفا تیم میزبان یک روز قبل از مسابقه و در همان ساعت بازی و البته در زمین اصلی باید شرایط تمرین تیم میهمان را فراهم کند. این اتفاق اما بالاخره رخ داد چه زردپوشان سپاهان روز گذشته در ورزشگاه آل‌نهیان از ساعت 20 تا 22 به تمرین پرداختند.

 حضور قطعی هادی عقیلی

 «از هادی عقیلی در دیدار برابر الوحده به طور حتم استفاده می‌کنم اما در مورد سیدصالحی باید بیشتر فکر کنم.» رسیدن یکی از بهترین مهره‌های دفاعی لوکا وی را به کسب موفقیت برابر عرب‌ها خوشبین‌تر نموده است، دلیل این امر نیز واضح به نظر می‌رسد. چراکه سپاهان در نبود هادی عقیلی مقابل استقلال اهواز و ملوان 5 گل دریافت کرد، آنجا که عزیززاده مهره دفاعی مطمئنی به نظر نمی‌رسید.

مدافع مستحکم سپاهان در خصوص دیدار تیمش برابر الوحده گفت: شک ندارم که به فینال می‌رسیم. عقیلی ادامه داده: مدت‌هاست که تلاش کرده‌ایم شرایط را برای رسیدن به فینال رقم بزنیم. حالا در قدم آخر مطمئن باشید که پای‌مان را پس نمی‌کشیم.

خط و نشان مهاجم سپاهان

 محمود کریمی نیز به برد در بازی امروز بسیار امیدوار است. مهاجم سپاهان که یک گلزن تمام عیار به حساب می‌آید درباره شرایط این بازی تأکید کرده: الوحده را دست‌کم نمی‌گیریم اما مطمئن هستم که آنها را شکست می‌دهیم و به فینال خواهیم رسید.

 در همین حال دیگر بازیکنان سپاهان نیز ضمن انجام مصاحبه‌ای تصریح کرده‌اند که با دست پر ابوظبی را ترک خواهند کرد.سرمربی کروات اما برای بردن سپاهان به فینال جام باشگاه‌های آسیا، تمام مهره‌های اصلی خود را در اختیار دارد.

او در تمرین دو روز پیش در دبی به شاگردانش گفته: مطمئن باشید آنها با راه‌اندازی جنگ روانی به جایی نمی‌رسند. وی انگار الوحده را در حدی نمی‌بیند که توانایی پیچده نمودن بازی حساس امروز را داشته باشند. او روز گذشته خطاب به شاگردانش تأکید کرده: احساس خوبی دارم.

 فکر می‌کنم فردا قرار است در ابوظبی صعود کنیم. البته عرب‌ها نیز برای برهم ریختن معادلات جاه‌طلبانه لوکابوناچیچ دلایل خاص خودشان را دارند که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به این نکته اشاره کرد؛ «الوحده چیزی برای از دست دادن ندارد.» آخرین خبرها از اردوی الوحده حکایت از رسیدن یاسر عبدالله دارد.

اما یکی از بهترین بازیکنان الوحده که در بازی رفت برابر سپاهان از بازی اخراج شد در دیدار امروز تیمش را همراهی نخواهد کرد.در همین حال سعیدبن زاید، رئیس باشگاه الوحده پس از حضور در تمرین روز گذشته شاگردان ورتمن، آنها را برای رقم زدن یک نتیجه ناباورانه ترغیب کرده است.

وی همچنین با دعوت از تماشاگران برای حضور چشمگیر در ورزشگاه آل‌نهیان، الوحده را یک تیم غیرقابل پیش‌بینی خواند و گفت: شکست سپاهان در ابوظبی کار دشواری نیست. اگرچه آنها تیم سریع و باهوشی به نظر می‌رسند. بازی الوحده امارات برابر سپاهان را داوری استرالیایی به نام ویلیامز بنجامین قضاوت خواهد کرد.

ترکیب احتمالی 2تیم

 سپاهان با سیستم 1-3-2-4 به احتمال فراوان با این بازیکنان به مصاف الوحده خواهد رفت:

عباس محمدی، هادی عقیلی، محسن بنگر، سعید بیات، جابا مجیری، ابوالهیل، حسین کاظمی، محرم نویدکیا، جلال اکبری، احسان حاج صفی و محمود کریمی. البته این احتمال نیز وجود دارد که لوکا از هادی جعفری به جای احسان حاج صفی استفاده کند.

ترکیب الوحده:

 نادر المیاغری، بشیر سعید،‌ احمد شربینی، محمد عثمان، حیدر آلوعلی، محمود خمیس، یحیی احمد، اسماعیل مطر، محمدالشحی، توفیق عبدالرزاق و لئوناردو داسیلوا.

ورتمن که تیمش قبل از رویارویی با سپاهان بابت شکست برابر تیم القطر وضعیت روحی نه چندان جالبی را پشت سر گذاشته سعی می‌کند الوحده را امروز متفاوت به زمین آل‌نهیان بفرستد.

لوکابوناچیچ: الوحده استرس دارد

 سرمربی سپاهان گفت: بازی رفت را ما با نتیجه 3 بر یک بردیم و حالا با آرامش بیشتری کار می‌کنیم. وی ادامه داد: الوحده با استرس بیشتری وارد زمین خواهد شد. البته ما فراموش نمی‌کنیم که آنها در بازی رفت مقابل سپاهان 10 نفره شدند. الوحده هرگز مقابل ما تیم دست و پابسته‌ای نیست.سرمربی زردپوشان تأکید کرد: این یک مبارزه جدید است. همه چیز از نو شروع خواهد شد و من امیدوارم که تیم من برنده از زمین بیرون بیاید.

 ورتمن: این یک جنگ حیثیتی است

سرمربی برزیلی الوحده علاقه زیادی دارد که به بازی امروز به چشم یک نبرد تمام عیار نگاه کند.او تأکید کرد: شاگردان من باید به خاطر دفاع از فوتبال کشورشان با تمام وجود بجنگند.ورتمن ادامه داده: سپاهان قابل احترام است. اما الوحده نیز برای این دیدار تدابیر خاصی اندیشیده است.

ما به برد نیاز داریم و بدون تردید در دیدار برابر سپاهان تیم دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود.آیا سپاهان که چهارشنبه 2 آبان رأس ساعت 19:30 به مصاف عنابی‌های اماراتی می‌رود قادر خواهد بود که بعد از گذشت 8 سال با عنوان نماینده فوتبال ایران به فینال آسیا صعود کند یا این رکورد همچنان برای استقلال و حجازی باقی خواهد ماند؟ آنجا که 8 سال پیش استقلال در آزادی به مصاف جوبیلوایواتا ژاپن رفت و در نهایت شکست خورد.

نظیر آن کابوس را البته چند سال پیش پاس در دستگردی تجربه کرد. وقتی در کمال ناباوری تیم 3 بر صفر پیش افتاده مصطفی دنیزلی بازی برده مقابل العین را با تساوی عوض کرد تا ناباورانه در مرحله یک‌چهارم نهایی از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود.

اما در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا اوراوا ژاپن از سئونگنام در خانه پذیرایی می‌کند. تساوی 2 بر 2 نیز حکم به صعود نماینده ژاپنی‌ها خواهد داد. مگر اینکه حریف کره‌ای دست به کار بزرگی بزند. داور این دیدار سعدکمیل کویتی خواهد بود.