جمعی از اهالی تئاتر و سینما شامگاه شنبه در تالار اصلی تئاتر شهر گرد هم آمدند تا چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد داوود رشیدی را با حضور خانواده و دوستداران آن مرحوم گرامی بدارند.

به گزارش همشهري، در آغاز اين مراسم با اجراي منصور ضابطيان نماهنگي از زندگينامه مرحوم رشيدي با صداي خود او به نمايش درآمد و در ادامه نمايشي كوتاه به نويسندگي و كارگرداني محمد رحمانيان و بازي احسان كرمي اجرا شد. اجراي زنده رضا يزداني و پخش بخش‌هايي از آثار آن مرحوم ازجمله «چشم به راه گودو»، «پيروزي در شيكاگو»، «منهاي دو» و «آقاي اشميت كيه؟» از ديگر بخش‌هاي برنامه بود.

حميد امجد يادداشتي در يادبود بازيگر فقيد خواند و محمود دولت‌آبادي، جعفر والي و رحمانيان در سخنان خود به رشيدي اداي احترام كردند. مرضيه برومند هم با بيان اينكه مرحوم رشيدي بر گردن هنرمندان تئاتر كودك و عروسكي حق دارد، ساخته شدن بسياري از مجموعه‌هاي خوب مانند «مدرسه موش‌ها» و «خونه مادربزرگه» را مديون دوران مديريت رشيدي در تلويزيون دانست. او خطاب به شوهر خواهر خود گفت: آقاي رشيدي از تو سپاسگزارم كه باعث شدي سينماي كودك داشته باشيم.

در بخش پاياني مراسم، احترام برومند همسر، فرهاد و ليلي فرزندان و سينا بانكي نوه مرحوم رشيدي روي صحنه حاضر شدند. برومند به نمايندگي از خانواده رشيدي گفت: امشب بسيار تحت‌تأثير زحماتي قرار گرفتم كه همه دوستان كشيدند. وظيفه ما زنده نگه داشتن نام داوود است. به همين دليل تصميم گرفتيم يك روز ميان سالروز تولد و فوت او نمايشنامه‌خواني داشته باشيم و عوايد آن را به امور خيريه اختصاص دهيم. تنديسي هم به يكي از هنرمندان عرصه سينما و تئاتر اهدا مي‌كنيم.

مراسم يادبود زنده‌ياد داوود رشيدي با حضور گسترده اهالي سينما و تئاتر برگزار شد كه از آن جمله مي‌توان به هنرمنداني چون منيژه حكمت، سعيد ملكان، علي دهكردي، سيامك صفري، آزاده پورمختار، هرمز هدايت، اكبر زنجانپور، سعيد و كمند اميرسليماني، رضا بابك، كيومرث پوراحمد، ايرج راد، مهدي شفيعي، ابوالحسن داوودي، فرهاد توحيدي و... اشاره كرد.