تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴

همشهری آنلاین: معاون پرستاری وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: حداقل حقوق دریافتی پرستاران براساس بخشنامه های ابلاغی، ۲ میلیون تومان تعیین شد و در حکم کارگزینی آنان نباید کمتر از این میزان لحاظ شود.

به گزارش ایرنا، محمد میرزابیگی در اين باره افزود: میزان کارانه پرستاران نیز در دولت یازدهم به طور میانگین سه برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: قبل از این دوره وزارت بهداشت، سهم کارکنان غیرپزشک از کارانه در مراکز درمانی و بیمارستان های معدودی 5 / 22 درصد و این سهم در اغلب مراکز ، کمتر از این میزان بود که الان به ٢٧ درصد و مجموعا (با در نظر گرفتن نیروهای اورژانس) به ٢٩درصد رسیده است.

معاون وزیر بهداشت افزود: با توجه به بخشنامه ابلاغی برای احقاق حقوق کادر پرستاری، تیمی را برای بازرسی از بیمارستان های خصوصی تشکیل دادیم که تاکنون حدود ١٢ بیمارستان را بررسی کرده اند و وقتی بازرسی‌ها به ٣٠ بیمارستان برسد، بخشنامه و توصیه‌هایی را انجام خواهیم داد و نظارت بر اجرای آیین‌نامه‌های ابلاغی ادامه دارد.

وی با اشاره به ایجاد پایون‌های پرستاری در بیمارستان‌های کشور خاطرنشان کرد: برای ایجاد و نوسازی این پایون‌ها اواخر سال گذشته 640 میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.