انتشارات ایشی‌پرس چاپ تازه ۲ کتاب از مجموعه سخنرانی‌های آدولف هیتلر را با تصاویر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به بازار عرضه کرد.

به گزارش همشهري، تصوير دونالد ترامپ درحالي‌كه دست خود را به شيوه سلام نظامي نازي‌ها بالا برده، پشت جلد مجلد نخست كتاب «نظم نوين من» را به اشغال خود درآورده است. روي جلد كتاب دوم هم تصوير هيتلر در كنار ترامپ قرار گرفته تا بيش از پيش بر شباهت‌هاي اين دوچهره عجيب و غريب تاريخ معاصر دنيا تأكيد شود.

در بخشي از معرفي كتاب چنين آمده است: ميان سخنراني‌هاي ترامپ با سخنراني‌هاي هيتلر شباهتي آشكار وجود دارد؛ از تكرارها گرفته تا توهين به افراد و نبودن توجيه‌هاي منطقي در ديدگاه‌ها. آنها هرگز نمي‌پذيرند كه اشتباهي مرتكب شده‌اند يا بايد چيزي را به گذشته بازگردانند. پاسخ هر دو به انتقادها، توهين و تحقير افراد است. ترامپ و هيتلر از نوعي زبان با جمله‌هاي ساده استفاده مي‌كنند كه حتي افراد با كمترين سطح دانش و آگاهي هم مي‌توانند منظورشان را درك كنند.

پس از آنكه ايوانا، همسر پيشين ترامپ اعلام كرد نامزد جمهوريخواه انتخابات رياست‌جمهوري آمريكا هر روز كتاب سخنراني‌هاي هيتلر را مي‌خواند و آن را به كتاب باليني خود تبديل كرده، استقبال مردم از نظم نوين من افزايش يافت. اين كتاب نخستين بار در 1941منتشر شد و پشت جلد آن خالي بود. به همين دليل مديران ايشي‌پرس تصميم گرفتند تصوير ترامپ را در حالتي شبيه سلام نظامي نازي‌ها در جلد اول استفاده كنند. اين تصوير 10دسامبر سال گذشته روي جلد روزنامه فيلادلفيا نيوز رفته بود؛ جايي كه ترامپ داشت ايده خود را براي جلوگيري از ورود مسلمانان به آمريكا تشريح مي‌كرد.