تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵

بازیگر تحسین‌شده برنده ۲ جایزه اسکار بزرگ‌ترین تهدید و دوزخ جامعه بشری امروز را «جهل مردم» دانست و از شهروندان آمریکایی خواست برای تعیین سرنوشت خود بیشتر مطالعه کنند.

به گزارش همشهري، تام هنكس كه براي حضور در نخستين نمايش جهاني فيلم سينمايي «دوزخ» به فلورانس ايتاليا سفر كرده، با اشاره به اتفاق‌هايي كه امروز در دنيا مي‌افتد، گفت: ناداني يكي از بزرگ‌ترين تهديدهاي امروز است؛ ايده اينكه مي‌توان مسائل پيچيده را با ساده‌ترين روش‌هاي ممكن حل كرد. فقط كافي است به آنچه در خاورميانه رخ مي‌دهد فكر كنيد يا به تصميمي كه ما آمريكايي‌ها بايد هر 4سال درباره تعيين سرنوشت خود بگيريم. من از همه شما راي‌دهنده‌ها مي‌خواهم پيش از رأي دادن خود را آماده كنيد و به پرسش‌هاي درست پاسخ بدهيد.

هنكس 60ساله كه در دوزخ به كارگرداني ران هوارد بار ديگر به نقش پروفسور رابرت لنگدون ظاهر شده، دوزخ واقعي را جهل مردم و نشانه‌هاي آن را هرج و مرج حاكم بر جهان دانست. او گفت: به هر جاي اين جهان كه برويد، اوضاع محيط‌زيست، جهنمي است، مردم به بردگي كشيده شده‌اند و همه درجه‌اي از بدبختي دارند كه حاصل اعمال خود ماست.

فيلم 121دقيقه‌اي دوزخ كه امروز براي نخستين بار در دنيا در ايتاليا به نمايش عمومي درمي‌آيد، دنباله‌اي است بر «رمز داوينچي» و «فرشتگان و شياطين» كه هنكس در آنها هم نقش لنگدون را ايفا كرده بود. فيلم براساس رماني به همين نام از دن‌براون ساخته شده و لوكيشن اصلي آن هم شهر باستاني ونيز در ايتاليا بوده است.