ویژه‌برنامه‌های شهرداری تهران به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در‌ ماه محرم و صفر با عنوان «معرفت حسینی» در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، نمایشگاهی، تجسمی، نمایشی و یادواره شهدای محله‌ها در سراسر پایتخت اجرا می‌شود.

مجتبي عبدالهي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران در اين‌باره اعلام كرد: پيش‌بيني برنامه‌هاي ورود به‌ماه محرم با محوريت برگزاري نمايشگاه عطرسيب از 10روز قبل از‌ ماه محرم با حضور مساجد، هيئات مذهبي مستمر، موردي، دانشجويي و دانش‌آموزي شهر تهران صورت پذيرفته كه خوشبختانه با استقبال خوبي مواجه شده است. معاون اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران با اشاره به برگزاري همايش احياگران نور شهر تهران گفت: اين همايش ويژه بانوان مبلغه پايتخت همزمان با دهه دوم‌ ماه محرم از سوي اداره كل امور بانوان اجرا خواهد شد.

  • برپايي ايستگاه‌هاي سلامت شهروندي

عبدالهي از برپايي نمايشگاه آثار برتر زنان هنرمند، نشست تخصصي زنان و روضه‌هاي خانگي از سوي اداره كل امور بانوان خبر داد و افزود: در دهه اول محرم در مناطق ويژه دسته‌هاي عزاداري ايستگاه‌هاي سلامت شهروندي از سوي اداره كل سلامت برپا مي‌شود. وي از اجراي برنامه «خيمه‌ها و نجواها» در برج ميلاد خبر داد.

عبدالهي در ادامه با تأكيد بر توجه به محتواي فرهنگي برنامه‌ها افزود: برجسته كردن 3عنصر حماسه و عزت، منطق، عقل و عاطفه در قيام حسيني در اين برنامه‌ها مدنظر قرار مي‌گيرد. وي با بيان اينكه در كنار اين موضوعات به آماده‌سازي‌ فضاي عمومي شهر تهران در طول‌ماه محرم و صفر نيز توجه ويژه داشته‌ايم، خاطرنشان كرد:

در اين راستا فضاسازي تبليغي، طراحي و نمايش 22نماد عاشورايي در 22ميدان منتخب، هويت‌بخشي به سيماي بصري شهر، فضاسازي تبليغي شهر با محوريت پيام‌هاي عاشوراي حسيني، آموزه‌هاي امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي (پرتابل، بيلبوردها و عرشه‌هاي پل)، طراحي و پخش كليپ‌هاي كوتاه عاشورايي با استفاده از ظرفيت تلويزيون‌هاي شهري، فضاسازي تبليغي اتوبوس‌ها و ايستگاه‌هاي منتخب شركت واحد و ايستگاه‌هاي متروي شهر تهران با محوريت پيام عاشوراي حسيني انجام شده است.