مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به مرمت و بازسازی ساختمان کتابخانه پروین اعتصامی در باغ نگارستان گفت: کتابخانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

 عيسي عليزاده با تأكيد بر اينكه مجموعه نگارستان در سال‌هاي 1377-1375شمسي مورد بازسازي و مرمت قرار گرفت اما مرمت ساختمان كتابخانه به‌دليل كسري بودجه نيمه كاره ماند، ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌اي كه بين سازمان زيباسازي و دانشگاه تهران در سال 1393منعقد شد، مرمت ساختمان كتابخانه با هدف ايجاد فضاي چند منظوره فرهنگي مجددا آغاز شد. او با بيان اينكه عمليات مرمت اين بنا توسط پژوهشكده فرهنگ و هنر دانشگاه تهران با اعتباري كه از سوي سازمان زيبا‌سازي‌ شهرداري تهران تخصيص داده شد طي 2 سال انجام گرفته، افزود: در اين پروژه مطالعه و مستند‌نگاري و آسيب‌شناسي بنا انجام شده است.

باغ نگارستان در شمال ميدان بهارستان واقع شده و بخشي از قصر يا باغ نگارستان دوره فتحعلي شاه قاجار است كه با هدف ايجاد يك مركز ييلاقي- حكومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. اين باغ در دوران پهلوي اول در سال 1307ه‍..ش، به‌عنوان محل دائمي دارالمعلمين عالي درنظر گرفته شد و با تلاش دكتر غلامحسين صديق به يك مركز دانشگاهي تبديل و به دانشسراي عالي تغيير نام داد و به دستور وزارت معارف بناهاي قاجاري باغ تخريب و 3بناي بزرگ توسط نيكلاي ماركوف ساخته شد.