مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به مرمت و بازسازی ساختمان کتابخانه پروین اعتصامی در باغ نگارستان گفت: کتابخانه هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

 عيسي عليزاده با تأكيد بر اينكه مجموعه نگارستان در سال‌هاي 1377-1375شمسي مورد بازسازي و مرمت قرار گرفت اما مرمت ساختمان كتابخانه به‌دليل كسري بودجه نيمه كاره ماند، ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌اي كه بين سازمان زيباسازي و دانشگاه تهران در سال 1393منعقد شد، مرمت ساختمان كتابخانه با هدف ايجاد فضاي چند منظوره فرهنگي مجددا آغاز شد. او با بيان اينكه عمليات مرمت اين بنا توسط پژوهشكده فرهنگ و هنر دانشگاه تهران با اعتباري كه از سوي سازمان زيبا‌سازي‌ شهرداري تهران تخصيص داده شد طي 2 سال انجام گرفته، افزود: در اين پروژه مطالعه و مستند‌نگاري و آسيب‌شناسي بنا انجام شده است.

باغ نگارستان در شمال ميدان بهارستان واقع شده و بخشي از قصر يا باغ نگارستان دوره فتحعلي شاه قاجار است كه با هدف ايجاد يك مركز ييلاقي- حكومتي در خارج از دارالخلافه تهران ساخته شد. اين باغ در دوران پهلوي اول در سال 1307ه‍..ش، به‌عنوان محل دائمي دارالمعلمين عالي درنظر گرفته شد و با تلاش دكتر غلامحسين صديق به يك مركز دانشگاهي تبديل و به دانشسراي عالي تغيير نام داد و به دستور وزارت معارف بناهاي قاجاري باغ تخريب و 3بناي بزرگ توسط نيكلاي ماركوف ساخته شد.

 

 

کد خبر 349740

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha