همشهری آنلاین: معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل سنگر دفاعی کشور در مقابله با تهدیدهای سایبری و تهاجم فرهنگی است.

به گزارش ایرنا سردار محمدحسن منصوریان در همایش پدافند غیرعامل که در اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برگزار شد، با اشاره به اینکه کشورهای صاحب تکنولوژی در حوزه پدافند غیرعامل سرمایه‌گذاری کلان می کنند، افزود: نبود توجه کافی به پدافند غیرعامل می‌تواند آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های کشور وارد کند.

وی اضافه کرد: هرچه پدافند عامل را تقویت کنیم به طور کامل تضمین‌کننده تحقق دفاع کامل یک کشور نیست و باید در کنار آن روی پدافند غیرعامل نیز سرمایه‌گذاری کرد.

معاون اطلاعات و عملیات سازمان پدافندغیرعامل اظهار کرد: امروزه نوع تهدید متفاوت شده و بسیاری از تهدیدها از جمله تهدید سایبری و تهاجم فرهنگی را باید با پدافند غیرعامل پاسخ داد.

سردار منصوریان بیان کرد: تهدید سایبری روش رایجی قبل از انجام تهدیدها و اقدامات خرابکارانه محسوب شده و اقدامات یگان‌های آفندی و پدافندی در این حوزه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: باید زیرساخت‌ها را شناسایی و اولویت بندی کرده و با تعیین الزامات پدافند غیرعامل، آموزش‌ها و فرهنگ سازی مطلوبی در این زمینه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کارگاه‌های آموزشی پدافند غیرعامل نقش مهمی در افزایش امنیت زیرساخت‌های کشور ایفا می‌کند، افزود: این سازمان آماده است در زمینه برگزاری برنامه‌های اطلاع رسانی در حوزه‌های نرم افزاری و مشاوره‌های تخصصی با دستگاه‌های اجرایی همکاری کامل انجام دهد.