فرمانده پلیس راه استان تهران گفت: با وجود اینکه جاده‌های این استان یکی از پرترددترین محورهای ارتباطی کشور به‌شمار می‌رود، اما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

سرهنگ احمد نجفی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر شاخص وضعیت مطلوب را ‪ ۱۰۰‬درصد بدانیم، اکنون وضعیت جاده‌های استان تهران نیمی از انتظارات را برآورده می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نصب علایم هشداردهنده ، خط کشی، گاردریل و دیگر وسایل نظیر گل میخ، شبرنگ و چشم گربه‌ای در محورهای ارتباطی تاثیر بسزایی در کاهش آمار تصادفات دارد، لیکن کمبود این گونه تجهیزات در برخی جاده‌های استان تهران محسوس است.

فرمانده پلیس راه استان تهران گفت: از این نظر وضعیت جاده‌های روستایی این استان نسبت به شهری از حد مطلوب فاصله زیادتری دارد.

نجفی اظهار داشت: صرف نظر از مشکل جدا نبودن خطوط رفت و برگشت در بخش عمده‌ای از جاده‌های این استان که به اعتبارهای کلان نیاز دارد، اهمیت نصب این گونه علایم بارها به نهادهای ذیربط منعکس شده هر چند که نتیجه چندانی درپی نداشته است.

وی گفت: با این همه، حضور مستمر ماموران پلیس راه در مسیرهای مختلف بخصوص نقاط حادثه‌خیز، باعث کاهش تصادفات منجر به مرگ در این استان شده است .

فرمانده پلیس راه استان تهران تاکید کرد: حضور پلیس، نظارت، جریمه، اجرای طرح جدید در صدور گواهینامه‌ها، کارهای فرهنگی، آموزشی و سیاستگذاری در حمل و نقل جاده‌ای و اصلاح هندسی در برخی نقاط حادثه‌خیز محورهای استان همه برای تامین سلامت رانندگان و سرنشینان خودروهاست.

نجفی با اشاره به اینکه آمارها نشان می‌دهد بالغ بر ‪ ۷۰‬درصد تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است، گفت: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و توجه به توصیه‌های پلیس بخصوص پرهیز از سبقت و سرعت غیرمجاز از عوامل مهمی است که می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشد.

وی ضمن توصیه به همکاری مردم با پلیس، افزود: مردم نباید پلیس را در مقابل خود ببینند، بلکه او را همواره باید در کنار خود و همراه خود به عنوان راهنما احساس کنند.

طول محورهای مواصلاتی استان تهران حدود دو هزارو ‪ ۴۰۰‬کیلومتر است.