وزیر راه و ترابری گفت: با فعالیت کمیسیون ایمنی راههای کشور در این وزارتخانه و با افزایش همکاری دستگاههای ذیربط در ایمنی راهها،کاهش حوادث جاده‌ای مورد توجه جدی قرار گرفته است.

مهندس رحمتی در گفت و گو با ایرنا، افزود: در سند چشم‌انداز حمل و نقل کشور و همچنین برنامه چهارم توسعه، راهبردها و برنامه‌های زیادی به منظور کاهش حوادث جاده‌ای در دست اقدام است.

وی سپس بازسازی و نگهداری از راههای اصلی کشور را از برنامه‌های کوتاه مدت ایمن‌سازی راهها توسط وزارت راه و ترابری در سال جاری ، عنوان کرد.

وزیر راه و ترابری برای استقرار ایمنی بیشتر در جاده‌های کشور بر لزوم تامین منابع مالی مورد نیاز در این بخش تاکید کرد و گفت :رفع ‪ ۴۰۰‬مورد از نقاط حادثه خیز شناسایی شده و ارتقا ایمنی محدوده ‪ ۳۰‬کیلومتری شهرها از مجموع هفت هزار و ‪ ۶۸۰‬کیلومتر،از اهداف کاهش حوادث جاده‌ای این وزارتخانه در طول برنامه چهارم توسعه است.

رحمتی با بیان آنکه تلاش خواهیم کرد اعتبارات مورد نیاز بخش حمل و نقل جاده‌ای را در متمم بودجه سال جاری تامین کنیم، گفت: در صورت تامین منابع مالی، توانایی خواهیم داشت که نسبت به ساماندهی ‪ ۶۰۰‬مورد تقاطع به منظور ایمن‌سازی دسترسی آبادیهای مجاور به راههای اصلی اقدام کنیم.

وزیر راه وترابری با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای کاهش میزان حوادث جاده‌ای در سطح کشور، افزود: ارتقا ایمنی در ‪ ۲۰‬گردنه و نصب سیستم های روشنایی با دیگر تجهیزات کنترلی در ‪ ۱۰‬تونل مهم از برنامه‌های وزارت راه و ترابری برای ایمن‌سازی راههای کشور است .

وی در پایان بر لزوم استقرار ایمنی بیشتر در جاده‌های اصلی برای نصب سیستمهای هوشمند کنترل ترافیک تاکید کرد و استقرار سیستمهای هوشمند کنترل سرعت و ثبت تخلفات رانندگان در آزادراههای تهران - قم و کرج - قزوین را از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت برای کاهش حوادث رانندگی برشمرد.

کد خبر 2938

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز