مدیریت شهری پایتخت به‌دنبال تحقق کیفیت حداکثری در پروژه‌های روسازی‌ آسفالتی و همچنین بیشترین میزان رضایتمندی شهروندان از وضعیت معابر است.

عليرضا جاويد، معاون فني و عمراني شهرداري تهران كه در آيين افتتاحيه هشتمين همايش و نمايشگاه قير و آسفالت ايران سخن مي‌گفت، ضمن اعلام مطلب فوق، تضمين كيفيت و دوام روكش آسفالت براي يك دوره 3ساله از سوي پيمانكاران طرح مرمت بزرگراه‌هاي شهر تهران را نقطه آغازي براي افزايش عمر مفيد آسفالت در معابر شهر تهران دانست و افزود:

اين امر به‌تدريج طي برنامه پنج‌ساله آتي شهرداري تهران به 5 و نهايتا 10سال افزايش خواهد يافت تا پروژه‌هاي روسازي آسفالتي در سال 1400هجري شمسي، با تضامين قطعي 10ساله در زمينه كيفيت و دوام به مرحله اجرا برسند؛ ارتقاي عمر مفيد روسازي‌هاي آسفالتي به بيش از 10سال، سالانه هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي در هزينه‌هاي مديريت شهري را به‌دنبال دارد. عليرضا جاويد، ترويج استفاده از فناوري‌هاي نوين روسازي را از ديگر راهكارهاي افزايش كيفيت معابر دانست و افزود: استفاده از آسفالت موجود در پروژه‌هاي ترميم روكش معابر و ترويج فناوري‌هاي مربوط به بازيافت گرم آسفالت مي‌تواند ضمن كاهش 50تا 60درصدي تناژ آسفالت مصرفي، دغدغه‌ شهروندان در زمينه ضرورت جلوگيري از سرمايه‌سوزي و هدررفتن منابع شهري را براي هميشه برطرف كند.

جاويد با اشاره به تحقق 86درصدي زيرساخت‌هاي طراحي شده در اسناد توسعه شهر تهران، از رشد اين شاخص به مرز 93درصد تا پايان دوره فعلي مديريت شهري خبر داد و گفت: با تحقق بخش اعظم زيرساخت‌هاي عمراني و خدماتي شهر تهران، تمركز فعاليت‌هاي معاونت فني و عمراني شهرداري تهران از احداث زيرساخت‌ها به نگهداشت اين سرمايه‌هاي شهري معطوف خواهد شد.

وي افزود: گزارش‌هاي مركز مطالعات ژئوتكنيك و مقاومت مصالح شهرداري تهران كه بر ارزيابي‌ها و آزمايش‌هاي دقيق استوار است، افزايش كيفيت پروژه‌هاي روسازي معابر در نتيجه اين تدبير صحيح مديريتي را تأييد كرده است. معاون فني و عمراني شهرداري تهران، تعديل تدريجي سهم 98درصدي قير و آسفالت در پروژه‌هاي روسازي كشور به وسيله جايگزيني ساير روش‌ها ازجمله روسازي بتني را امري قابل پيگيري دانست و با تأكيد بر امكان استفاده از روسازي‌هاي بتني يادآور شد: مديريت شهري تهران در حال اتخاذ تدابيري براي توسعه استفاده از بتن غلتكي در پروژه‌هاي روسازي، به‌ويژه در تونل‌ها و ايستگاه‌ها و مسيرهاي سامانه اتوبوس‌هاي تندرو است.