تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴

در اوج دعوای برخی افراد و گروه‌ها بر سر در اختیار گرفتن آینده جناب‌خان، رامبد جوان روز پنجشنبه به نمایشگاه مطبوعات آمد و در نشستی تخصصی درباره رابطه طنز و رسانه، از احتمال غیبت محبوب‌ترین شخصیت عروسکی تلویزیون در فصل چهارم «خندوانه» خبر داد.

 به گزارش همشهري، لحن صحبت‌هاي مجري خندوانه در مقابل 100هوادار و علاقه‌مند حاضر در شبستان مصلي به‌گونه‌اي بود كه انگار از حضور جناب‌خان در فصل بعدي برنامه خود تا حدودي نااميد شده است. جوان در حالي از منتظر نماندن قطار خندوانه براي فرد يا شخصيتي خاص سخن گفت كه پيش‌تر هم‌چنين رفتاري را با نيما شعبان‌نژاد كرده بود و البته بعد ناچار شد براي افت‌نكردن برنامه، بار ديگر دست دوستي و همكاري به سوي بازيگر جوان نقش نيما دراز كند.

جناب‌خان كه اين روزها به دوست‌داشتني‌ترين شخصيت عروسكي تلويزيون تبديل شده و محبوبيت او به عروسك‌هاي كلاه‌قرمزي تنه مي‌زند، نخستين بار با «كوچه مرواريد» به شبكه نمايش خانگي آمد. اندكي بعد و درحالي‌كه كمتر كسي اين برنامه نمايشي را ديده بود، پاي جناب‌خان در معامله‌اي برد-برد به شبكه نسيم باز شد و جوان در خندوانه بهترين و بيشترين بهره را از شيرين‌كاري‌ها و بلبل‌زباني‌هاي محمد بحراني و عروسك طناز برد.

دوستي و همكاري خالقان جناب‌خان و سازندگان خندوانه به شكلي معقول پيش مي‌رفت اما رونمايي از برند جناب‌خان اين دوستي را با چالشي جدي مواجه كرد. سعيد سالارزهي كه گفته مي‌شود تمام حقوق جناب‌خان متعلق به اوست، گرچه در مراسم رونمايي حضوري خندان داشت اما وقتي از توليد و عرضه عروسك‌ها و ديگر محصولات اين برند نصيبي نبرد، تصميم گرفت شكايت خود را به دادگاه ببرد و حق و حقوق خود را از مجراي قانون پيگيري كند؛ اقدامي كه يكي از 2تهيه‌كننده و سرمايه‌گذار «شهرزاد» هم پس از كليد خوردن فصل دوم به آن متوسل شده است.

  • مي‌ماند يا مي‌رود؟

جوان كه كمتر از يك‌ماه ديگر توليد فصل چهارم خندوانه را براي نمايش در شبكه نسيم كليد مي‌زند، در نمايشگاه مطبوعات به شكلي گذرا اما آشكار به اختلاف با خالقان كوچه مرواريد و عروسك جناب‌خان اشاره كرد. او كه ظاهرا مشكلي براي كنار گذاشتن جناب‌خان از برنامه ندارد و گفت كه خندوانه منتظر و معطل كسي نمي‌ماند، بايد پاسخگوي هواداراني باشد كه حتي در نمايشگاه هم با شنيدن نام جناب‌خان و بحراني، دست زدند و هورا كشيدند.

  • 2ميليون متقاضي!

از جمله نكته‌هايي كه جوان در نمايشگاه مطبوعات به آن اشاره كرد، آرزو براي اجراي شبانه خندوانه در ورزشگاه آزادي با حضور 100هزار تماشاگر بود. او گفت كه بيش از 2ميليون نفر براي حضور در برنامه ثبت‌نام كرده‌اند و فصل گذشته چيزي حدود 500هزار نفر به برنامه آمده‌اند. هرچند قرار است فصل چهارم در محيطي كوچك‌تر و خودماني‌تر شبيه فصل دوم توليد و آماده پخش شود و هر شب تقريبا 150نفر مهمان خندوانه باشند؛ همچنين دريافت بيش از يك ميليون پيامك از حدود 3ميليون مخاطب خاص ديگر نكته‌اي بود كه جوان به آن اشاره و افتخار كرد.

  • قطعه چاوشي براي خندوانه

اگر قول سازندگان و تهيه‌كنندگان عملي شود، فصل چهارم «خندوانه» تا حدود يك‌ماه ديگر آماده پخش مي‌شود و با ترانه‌اي از محبوب‌ترين خواننده اين روزها روي آنتن شبكه نسيم مي‌رود. محسن چاوشي براساس يكي از اشعار مولانا قطعه‌اي براي خندوانه آماده كرده تا ياد و خاطره ترانه‌هاي «شهرزاد» را براي مخاطبان خود زنده كند. حضور محدود تماشاگران، ادامه حضور شخصيت نيما و البته اجراي رقابت‌هايي چون لباهنگ و خنداننده برتر هم نكته‌هاي مهم از فصل چهارم پرتماشاگرترين برنامه تلويزيون است.