چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه مستند با پخش قسمت تازه‌ای از مجموعه گردشگری، بنای تاریخی «موزه سینما» واقع در باغ فردوس را معرفی می‌کند.

سریال

به گزارش مهر، روشنک اهرابی کارگردان «موزه سینما» درباره این مستند که امشب از مجموعه «سینمای جوان» شبکه مستند پخش می‌شود، گفت: این مستند از مجموعه گردشگری تولید انجمن سینمای جوان با همکاری شبکه مستند ساخته شده است و در این مجموعه هر بار یکی از مکان های گردشگری و تاریخی تهران معرفی می‌شود.

وی افزود: موزه سینما هم دارای قدمت تاریخی است و هم از این جهت قابل اهمیت است که آرشیو و منابع تاریخی سینما در آن قرار دارد. محلی که هم تفریحی به حساب می آید و هم فرهنگی.

این مستندساز یادآور شد: در این مستند ابتدا تاریخچه کوچکی از بنایی که از زمان قاجار ساخته شده، بازگو می‌شود و سپس درباره تاریخچه موزه توضیح می دهیم که پیش از این در ساختمانی در لاله زار بوده و سپس به باغ فردوس منتقل شده است.

اهرابی تأکید کرد: این فیلم نریشن محور است و با گفتار متن جلو می‌رود. به طور کلی این مجموعه فرصت خوبی بود تا مستندهایی کوتاه اما آگاهی دهنده ساخته شود؛ مستندهای موجزی که به معرفی یک بنا در فرصت محدود می پردازند و در قسمت های قبلی این مجموعه نمونه‌هایی از مخاطبانی داشتیم که حتی در تهران زندگی می‌کردند اما از وجود یک بنا مثل موزه باستان شناسی بی خبر بودند.

«موزه سینما» از «مجموعه گردشگری» تولید انجمن سینمای جوان با همکاری شبکه مستند، دوشنبه ۱۷ آبان ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و سه شنبه ۱۸ آبان ساعت ۱۰:۴۵ بازپخش می‌شود.

کد خبر 352218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha