انگار که کفگیر تلویزیون به ته‌دیگ خورده باشد؛ سریال‌های تکراری همزمان در ۲ یا چند شبکه روی آنتن می‌روند و پخش یک مجموعه قدیمی هنوز به پایان نرسیده، شبکه‌ای دیگر آن را در جدول پخش خود قرار می‌دهد.

به گزارش همشهري، در اين برهوت بدون برنامه بودن كه مهاجرت «بچه‌هاي مدرسه همت» از آي‌فيلم به شبكه اميد از نشانه‌هاي آن است، آغاز نمايش فصل سوم «خانه پوشالي» شايد تنها برگ برنده تلويزيون باشد.‌ماه صفر به ميانه‌هاي راه رسيده و از 2هفته ديگر همزمان با ورود به‌ماه ربيع‌الاول، سريال‌هاي طنز در دست توليد ازجمله «ليسانسيه‌ها»ي سروش صحت و «همسايه‌ها»ي مهران غفوريان به‌تدريج روانه آنتن مي‌شوند.

در آستانه آغاز دهه پاياني صفر و ايام رحلت پيامبر اسلام(ص) و شهادت امام‌حسن و امام‌رضا عليهما سلام، مناسب‌ترين گزينه «ولايت عشق» كه هر روز ساعت 19 از شبكه تماشا پخش مي‌شود. مجموعه تاريخي زندگي امام هشتم را مهدي فخيم‌زاده ساخته و فرخ نعمتي در نقش امام، محمد صادقي در نقش مأمون، مريلا زارعي، دانيال حكيمي، اكبر زنجانپور، بيژن امكانيان، زنده‌ياد داوود رشيدي، فتحعلي اويسي، رامبد جوان و... در آن ايفاي نقش كرده‌اند.

دوازدهمين و آخرين قسمت بچه‌هاي مدرسه همت به كارگرداني سيدرضا ميركريمي روز گذشته از شبكه آي‌فيلم پخش شد اما شبكه اميد از روز يكشنبه اين سريال خاطره‌انگيز را جايگزين «جواهري در قصر» كرده و ساعت 20روي آنتن مي‌فرستد. مجموعه دوست‌داشتني و قديمي «آيينه» و «دنياي شيرين دريا» با بازي زنده‌ياد پوپك گلدره هم سريال‌هاي تازه آي‌فيلم هستند كه به‌ترتيب در نوبت‌هاي 16و 17جايگزين «كهنه‌سوار» و بچه‌هاي مدرسه همت شده‌اند.

شبكه تماشا در كنار ولايت عشق، يك سريال لبناني هم در جدول پخش دارد؛ «رستاخيز تفنگ‌ها» كه‌ماه رمضان چند سال پيش از شبكه المنار به نمايش درآمده و پيش از اين از شبكه افق پخش شده بود، ساعت 18روي آنتن مي‌رود. رستاخيز تفنگ‌ها يا «قيامت اسلحه» براساس فيلمنامه محمد النابلسي به كارگرداني عمار رضوان توليد شده و داستان آن درباره مقاومت مردم سوريه و لبنان عليه ارتش اشغالگر فرانسه در جريان جنگ جهاني اول است.

  • آغاز فصل سوم خانه پوشالي

نخستين قسمت از فصل سوم مجموعه آمريكايي «خانه پوشالي» ساعت 23روز گذشته روي آنتن شبكه نمايش رفت تا حرف و حديث درباره احتمال پخش نشدن آن به پايان برسد. اين فصل هم مثل 2فصل اول در 13قسمت در سال 2015توليد شده و ماجراي فرانسيس آندروود را 6‌ماه پس از رسيدن به قدرت و ورود به كاخ‌سفيد روايت مي‌كند.

خانه پوشالي3در مجموع با واكنش مثبت منتقدان و تماشاگران مواجه شد اما برخي هم داستان آن را تكراري دانستند. كوين اسپيسي و رابين رايت بازيگران نقش‌هاي فرانك و كلر آندروود هستند و نكته اصلي اين فصل، به اوج رسيدن اختلاف‌هاي رئيس‌جمهور آمريكا با بانوي اول و تلاش كلر براي جدا شدن از فرانك است. تماشاي خانه‌پوشالي به‌ويژه در روزهاي به قدرت رسيدن دونالد ترامپ در آمريكا، خالي از لطف نيست!