بازار ارز ایران که در هفته‌های اخیر شاهد رشد قیمت دلار آمریکا به‌واسطه افزایش ارزش برابری نسبت به سایر ارزهای معتبر جهان، بوده، برای دقایقی و تحت‌تأثیر هیجان‌های روانی شاهد رونمایی لحظه‌ای از دلار ۳۷۰۰ تومانی شد ولیکن این قیمت شکننده بود.

به گزارش همشهري، ديروز و درحالي‌كه بانك مركزي نرخ رسمي دلار آمريكا را با 3ريال كاهش نسبت به روز قبل 32هزار و 56ريال اعلام كرد، نرخ دلار آمريكا در بازار آزاد روندي صعودي را تجربه كرد به‌نحوي كه ميانگين قيمت فروش هر دلار تا ساعت 17ديروز به 36هزار و 802ريال رسيد.

البته اين بالاترين قيمت براي دلار آمريكا در بازار آزاد نبود و هرچند نسبت به نخستين روز آذرماه 188ريال افزايش يافت، اما ركورد قيمت در پنجشنبه 27آ‌بان‌ماه با ثبت رقم 36هزار و 865ريال رقم خورد. در روزي كه دلار آمريكا افزايش قيمت را تجربه كرد، درهم امارات ركورد تاريخي را به جاي گذاشت و ارزش برابري هر درهم امارات به 10هزار و 87 ريال دربرابر ريال ايران رسيد. يورو اما برخلاف دلار آمريكا و درهم امارات كاهش قيمت به ميزان 152ريال را تجربه كرد و 39هزار و 424ريال خريد و فروش شد.

نبض قيمت ارزهاي خارجي در بازار آزاد و رسمي ايران همچنان از ثبات نسبي برخوردار است، اما مشخص نيست برنامه بانك مركزي براي اجراي طرح يكسان‌سازي نرخ ارز چيست و آيا اين گزينه مطرح است كه يكسان‌سازي نرخ ارز به بهار سال آينده موكول شود؟