سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

بازار ارز ایران که در هفته‌های اخیر شاهد رشد قیمت دلار آمریکا به‌واسطه افزایش ارزش برابری نسبت به سایر ارزهای معتبر جهان، بوده، برای دقایقی و تحت‌تأثیر هیجان‌های روانی شاهد رونمایی لحظه‌ای از دلار ۳۷۰۰ تومانی شد ولیکن این قیمت شکننده بود.

به گزارش همشهري، ديروز و درحالي‌كه بانك مركزي نرخ رسمي دلار آمريكا را با 3ريال كاهش نسبت به روز قبل 32هزار و 56ريال اعلام كرد، نرخ دلار آمريكا در بازار آزاد روندي صعودي را تجربه كرد به‌نحوي كه ميانگين قيمت فروش هر دلار تا ساعت 17ديروز به 36هزار و 802ريال رسيد.

البته اين بالاترين قيمت براي دلار آمريكا در بازار آزاد نبود و هرچند نسبت به نخستين روز آذرماه 188ريال افزايش يافت، اما ركورد قيمت در پنجشنبه 27آ‌بان‌ماه با ثبت رقم 36هزار و 865ريال رقم خورد. در روزي كه دلار آمريكا افزايش قيمت را تجربه كرد، درهم امارات ركورد تاريخي را به جاي گذاشت و ارزش برابري هر درهم امارات به 10هزار و 87 ريال دربرابر ريال ايران رسيد. يورو اما برخلاف دلار آمريكا و درهم امارات كاهش قيمت به ميزان 152ريال را تجربه كرد و 39هزار و 424ريال خريد و فروش شد.

نبض قيمت ارزهاي خارجي در بازار آزاد و رسمي ايران همچنان از ثبات نسبي برخوردار است، اما مشخص نيست برنامه بانك مركزي براي اجراي طرح يكسان‌سازي نرخ ارز چيست و آيا اين گزينه مطرح است كه يكسان‌سازي نرخ ارز به بهار سال آينده موكول شود؟

کد خبر 353434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha