همشهری آنلاین: تهران، غرب و جنوب غرب کشور طی روزهای آینده شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود و سواحل خزر نیز کاهش دما خواهد داشت.

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر روز دوشنبه 15 آذر، با نفوذ جریانات سرد شمالی و نزدیک شدن ناوه تراز میانی جو برای غرب دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، برخی از استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: در روز سه‌شنبه 16 آذر، با ورود ناوه تراز میانی جو به کشور و تقویت سامانه فوق ناپایداری‌ها تشدید شده و علاوه بر مناطق فوق، شمال غرب، بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز و شرق سواحل را در بر خواهد گرفت.

به گفته وظیفه، از روز دوشنبه کاهش دما در سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و تا آخر هفته روند کاهش دما برای استان‌های واقع در این منطقه ادامه خواهد داشت. همچنین امروز خلیج فارس مواج خواهد بود.

  • تهران باز هم بارانی می‌شود

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه 15 آذر، نیمه ابری، همراه با غبار صبحگاهی، در بعدازظهر افزایش ابر، در اواخر وقت بارش پراکنده با حداکثر و حداقل دمای 13 و 7 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 16 آذر، نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران با حداکثر و حداقل دمای 12 و 8 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.