دوشنبه ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هوای مناطق صنعتی و شهرهای بزرگ با افزایش آلاینده‌ها همراه خواهد بود و در ارتفاعات البرز احتمال ریزش بهمن وجود دارد

آلودگی هوا

احد وظیفه مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی درگفتگو با مهر، درباره وضعیت آب وهوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: براساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی دمای هوا در نیمه شرقی و مرکز همچنان افزایش می‌یابد و از روند افزایش دما در روزهای سه‌شنبه ( 9 آذر) و چهارشنبه اندکی کاسته می‌شود.

وظیفه ادامه داد: با توجه به افزایش دما خطر ریزش برف و ایجاد بهمن در برخی ارتفاعات البرز دور از انتظار نیست.

وی افزود: با عبور ناپایداری جوی از نیمه جنوبی کشور در روز دوشنبه، در استان‌های بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و خراسان جنوبی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در نیمه شمالی کشور نیز به سبب سکون نسبی هوا در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت این ناحیه را پیش‌بینی می‌کنیم.

وظیفه با بیان اینکه از چهارشنبه شب با نزدیک شدن سامانه بارشی به نیمه غربی کشور، بارش باران از نوار غربی آغاز می‌شود، افزود: همچنین با گسترش بارندگی در روز پنجشنبه، بارش باران و در مناطق سردسیر بارش برف در نیمه غربی دامنه و ارتفاعات البرز و به صورت خفیف در شمال شرق کشور را انتظار داریم. این شرایط در روز جمعه نیز ادامه می یابد و از اواخر این روز از نیمه غربی کشور از شدت ناپایداری کاسته می‌شود.

وی درباره وضعیت آب‌وهوایی پایتخت نیز گفت: امروز دوشنبه هشتم آذر ماه هوای پایتخت صاف و همراه با غبار صبحگاهی بوده و بیشینه و کمینه دما 10 و منفی دو درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی شده است. فردا نیز تهران وضعیت مشابهی را دارد و حداکثر و حداقل دما 12 و منفی یک درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز چهارشنبه دهم آذر ماه نیز آسمان تهران صاف و گاهی همراه با ابر و غبار صبحگاهی است و حداکثر دما 12 و حداقل آن به صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کد خبر 353921

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha