همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۹۶ منتشر شد، گفت: داوطلبان می‌توانند از سه‌شنبه ۱۶ آذر تا ۲۲ آذر ماه نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

به گزارش ايرنا، حسین توکلی اظهار داشت: این دفترچه راهنما روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

وی گفت: پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال 96 در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صورت خواهد گرفت.

توکلی افزود: بر اساس مصوبه جلسه اول «شورای سنجش و پذیرش دانشجو» در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، کارنامه شرکت‌کنندگان آزمون نیمه‌متمرکز دکتری سال 1395 فقط برای پذیرش شهریور ماه و بهمن ماه سال 1395 معتبر است بنابراین تمامی متقاضیان پذیرش سال 1396 باید در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع دکتری تخصصی، مجاز به ثبت‌نام و شرکت مجدد در این آزمون نیستند.

وی تصریح کرد: هیچ‌یک از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری (Ph.D) سال ۱۳۹۵ حتی در صورت انصراف قطعی از تحصیل، حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را ندارند.

توکلی یادآور شد: پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری سال ۱۳۹۵ منحصراً برای شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، مجاز به ثبت‌نام در این آزمون هستند.