دزدان موتور جرثقیل‌های تاورکرین که با تخریب دیوار وارد برج‌های در حال ساخت می‌شدند و دست به سرقت می‌زدند دستگیر شدند. سردسته باند برای فرار از دست پلیس بالای درخت چنار پنهان شده بود که با زیرکی مأمور پلیس گیرافتاد.

بامداد 30آبان‌ماه امسال مأموران كلانتري 164تهران هنگام گشتزني در خيابان آجودانيه به سرنشينان خودروي 206مشكوك شدند و آن را زيرنظر گرفتند. 5سرنشين خودرو به محض ديدن پليس سرشان را زير صندلي بردند تا خود را پنهان كنند. ماموران اما مطمئن شدند كه آنها ريگي به كفش دارند و به همين دليل به سمت خودروي آنها رفتند. 5سرنشين 206كه متوجه ماجرا شده بودند به سرعت از ماشين پياده شدند و هر يك به سمتي گريختند. در چنين شرايطي كارآگاهان به تعقيب آنها پرداختند و 4نفر را در همان ابتدا دستگير كردند اما نفر پنجم فراري شده بود. مأموران حدس زدند كه او درهمان حوالي پنهان شده باشد براي همين به تجسس‌هاي خود ادامه دادند تا اينكه يكي از مأموران وقتي صداي شاخ و برگ درخت چناري را در همان حوالي شنيد متوجه شد كه آخرين عضو باند از درخت بالا رفته و پشت شاخ و برگ‌ها پنهان شده است. به اين ترتيب پنجمين متهم نيز دستگير شد.

از سوي ديگر مأموران به بررسي خودروي متهمان پرداختند و داخل آن مقداري مواد‌مخدر، يك موتور جرثقيل تاوركرين و 5موتور بالابر كشف كردند. با كشف اين اموال مسروقه مشخص شد كه در آن حوالي يك برج مسكوني در حال ساخت است كه در تحقيق از نگهبان برج معلوم شد كه اعضاي اين باند شبانه وقتي نگهبان خواب بوده با تخريب قسمتي از ديوار وارد برج در حال ساخت شده‌اند. پس از آن نيز با بالا رفتن از جرثقيل موتور آن را كه در حدود 20ميليون تومان ارزش دارد به همراه وسايل ديگر به سرقت برده‌اند. كارآگاهان در مرحله بعد به بازبيني تصاوير دوربين مداربسته‌اي كه در آن حوالي بود پرداختند و پي بردند كه يك شب پيش از دستگيري نيز متهمان با خودروي زانتيا براي سرقت به آن منطقه رفته بودند. 5متهم ديروز براي انجام تحقيقات قضايي به دادسراي ويژه سرقت منتقل شدند و وقتي پيش روي قاضي نصرتي قرار گرفتند به 13فقره سرقت اقرار كردند.

سركرده باند كه خودش پيش از اين راننده تاور كرين بوده است در بازجويي‌ها گفت:از آنجا كه راننده اين جرثقيل‌هاي سنگين بودم مي‌دانستم كه موتور و وسايل آنها ارزش زيادي دارد. از سوي ديگر مدتي بود كه بدهي داشتم و همين شد كه با همدستي 4نفر از دوستانم نقشه سرقت كشيدم. وي ادامه داد: معمولا با خودروي زانتيايي كه داشتيم راهي سرقت مي‌شديم اما گاهي اوقات خودروي دوستانمان را به‌صورت امانت گرفته و پول يك شب كرايه را به صاحب ماشين پرداخت مي‌كرديم. وي ادامه داد: پس از شناسايي برج‌هاي در حال ساخت در شمال تهران كه از جرثقيل‌هاي تاوركرين استفاده مي‌كردند، شبانه وارد پروژه مي‌شديم و من به همراه همدستم از پله‌هاي آن بالا مي‌رفتيم و دست به سرقت مي‌زديم. اموال مسروقه را هم در بازارسياه مي‌فروختيم و پولش را بين هم تقسيم مي‌كرديم.

به گزارش همشهري، هم‌اكنون اين 5متهم با قرار قانوني در اختيار مأموران اداره يكم پليس آگاهي پايتخت قرار گرفته‌اند وتحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.