هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که طراح نقشه سرقت یک میلیاردی از خانه‌ای در فرمانیه، همان مهمان ناخوانده‌ای باشد که در شب جشن تولد دختر خانواده حضور داشت.

23مهرماه امسال مأموران كلانتري 101تجريش در جريان سرقت از خانه‌اي در فرمانيه قرار گرفتند. آن شب مالباخته تولد دخترش را در رستوراني جشن گرفته و پس از پايان مراسم زماني كه به خانه برگشته بود متوجه دستبرد دزدان به خانه‌اش شده بود. سارقان طلا، سكه و اموال باارزش خانه در حدود يك ميلياردتومان را دزديده بودند. از سوي ديگر با توجه به اينكه در ورودي ساختمان ضدسرقت بوده و تخريبي صورت نگرفته بود، كارآگاهان احتمال دادند كه سرقت از سوي يك آشنا و با استفاده كليد يدكي رخ داده است.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات پي بردند كه در جشن تولد دختر مالباخته مهمان ناخوانده‌اي نيز حضور داشته است. مردي 27ساله به نام اصغر كه سرايدار ساختمان محل زندگي مالباخته بود و بدون دعوت در مراسم جشن حاضر شده بود. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اصغر معتمد مالباخته بوده و در شركت او هم كار مي‌كرده است. به‌طوري‌كه شاكي همه كارهايش را به او مي‌سپرد و اين مرد از وضعيت زندگي شاكي به خوبي مطلع بود. ماموران كه اسم اصغر را در بين مظنونان يادداشت كرده بودند در ادامه به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد او در سرقت نقش داشته است. بنابراين دستور بازداشت او صادر شد و مأموران هنگام بازرسي خانه‌اش سرنخي پيدا كردند كه دست مرد جوان را رو كرد. او فيلمي از داخل خانه مالباخته ضبط كرده بود كه در اين فيلم تمامي جزئيات داخل خانه و همچنين محل نگهداري اموال باارزش به تصوير كشيده شده بود. ديگر شكي براي پليس وجود نداشت كه اصغر راز سرقت را مي‌داند. بازجويي از او آغاز شد و در نهايت مرد جوان اعتراف كرد كه نقشه سرقت را خودش طراحي كرده و عمويش با همدستي 2نفر از دوستانش آن را اجرا كرده‌اند.

همين كافي بود تا مأموران عموي 41ساله وي را دستگير كنند. او گفت: اصغر برادرزاده‌ام با تهيه فيلمي از داخل خانه مالباخته و ترسيم دقيق نقشه منزل، كوچك‌ترين جزئيات داخل خانه را به ما نشان داد. وي گفت: طي چند روز آموزش از سوي اصغر، دقيقا اطلاع داشتيم كه اموال باارزش در كدام قسمت خانه است و در نهايت با كليدي كه او در اختيارمان قرار داد، نقشه سرقت را در شب تولد اجرا كرديم. در ادامه كارآگاهان با نيابت قضايي راهي شهرستان نيشابور شدند و 2متهم ديگر را دستگير كردند و در بازرسي از آنجا مقداري از اموال مسروقه كشف شد. در مخفيگاه آنها حتي سوئيچ يدكي خودروي شاكي كشف شد كه نشان مي‌داد سارقان در مرحله بعد و در فرصتي مناسب قصد سرقت خودروي وي را داشتند. سرهنگ كارآگاه كرم يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران در اين خصوص گفت: متهمان پرونده با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.