همشهری‌آنلاین: سناتورهای آمریکا به نبال تصویب طرحی هستند که طبق آن، هرگونه تغییر در تحریم‌ها علیه روسیه باید به تایید کنگره آمریکا برسد.

 سناتور دموکرات، چارلز اليس "چاک" شومر گفت: دموکرات‌ها حمایت نمایندگان دو حزب آمریکا را درخصوص طرح پیشنهادی باهدف محدود کردن توانمندی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش تحریم های روسیه به‌دست آورده‌اند.

نشریه بلومبرگ نوشت: بر اساس این طرح، هرگونه تغییر در تحریم ها علیه روسیه باید به تایید کنگره آمریکا برسد و بدین ترتیب توانمندی رئیس‌جمهور برای اقدام‌هاي یک‌جانبه محدود می‌شود.

شومر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این طرح مشابه طرحی است که جمهوری‌خواهان در سال 2015 برای محدود کردن توانمندی رئیس‌جمهور ِ وقت درخصوص کاهش تحریم‌ها علیه ایران ارائه کردند.

شومر به ای بی سی نیوز گفت:« ما تحریم‌ها را لغو کنیم و به روسیه بگوییم راهت را برو و در انتخابات ما مداخله کن و به رفتارهای نادرست ادامه بده. این وحشتناک خواهد بود.»

سناتور بن کاردین از مریلند و حامی این طرح گفت، با همکارانش در دو حزب آمریکا برای تدوین مجموعه اقدام‌هاي بیشتری که رئیس‌جمهور می‌تواند برای مجازات روسیه به سبب تجاوز علیه آمریکا و کشورهای دیگر اعمال کند، همکاری می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شومر گفت كه این طرح این هفته در کنگره ارائه می‌شود و پیش از این حمایت سناتورهای جمهوری‌خواه جان مک کین و لیندسی گراهام را به‌دست آورده است.

برچسب‌ها