همشهری آنلاین: رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: دنیا بداند که ملت ایران اهل گفتگو، قانون و عدالت است و از حقوق خود در همه زمینه‌ها به ویژه حق هسته‌ای، سرسوزنی عقب نشینی نخواهد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در نخستین سفر از دومین دور سفرهای استانی هیات دولت، روز چهارشنبه 16 آبان در جمع پرشور مردم شهرستان بیرجند که از ساعت‌ها پیش برای استقبال از رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی این شهر اجتماع کرده‌بودند، افزود: به کرات بر ضد ما قطعنامه‌ها صادر کرده‌اند تا اینکه در فروردین امسال رسما اعلام‌ کردیم که ملت ایران وارد مرحله تولید صنعتی سوخت هسته‌ای شده و راه ملت ایران و قطار پیشرفت این ملت بدون برگشت است.

وی با اشاره به تهدیدهای نظامی و جنگ روانی استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: در دوره های گذشته گروهی از افراد خارجی و داخلی خود را حامل خبری می‌دانستند و به ما اینگونه اظهار می‌داشتند که در فلان تاریخ به 500 تا 1000 منطقه ایران حمله خواهد شد و تنها شرط آنها این است که شما فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف کنید.

آقای احمدی نژاد افزود: ما به آنها می گفتیم ملت ایران دست شما را خوانده است و اگر بخواهید غلطی کنید نیازی به این نیست که همه ملت ایران جواب دهد بلکه فقط جوانان مناطقی از این مرز و بوم ازجمله بیرجند قادرند در مقابل تجاوز شما ایستادگی و شکست را به شما تحمیل کنند.

رئیس جمهور درباره انواع پیشنهادهای آمریکا و غربیها درباره نوع فعالیتهای هسته‌ای ایران گفت: یک زمانی به ما می گفتند شما حتی حق داشتن یک دستگاه غنی سازی را هم ندارید اما وقتی با ایستادگی ملت مواجه شدند و زنجیره 164 تایی راه افتاد با همین تعداد کنار آمدند ، منتها تهدید کردند بیش از این ادامه ندهید اما باز هم ادامه دادیم و به برکت این ایستادگی هم اکنون صاحب سه هزار دستگاه غنی سازی شده‌ایم.

آقای احمدی نژاد افزود : وقتی آنها این پشتکار و استقامت ما را دیدند گفتند لااقل برای یک هفته یا یک روز فعالیتهای خود را تعطیل کنید که باز هم راضی نشدیم، در مرحله بعد پیشنهاد دادند لااقل تظاهر به تعطیلی کنید که باز هم به راه خود ادامه دادیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی فتنه گرند گفت: همه هدف آنها این بود که به دنیا ثابت کنند ایران تسلیم شده است تا پس از آن بتوانند از زمین و هوا برضد ما تبلیغات راه بیندازند.

وی افزود: در اوضاع کنونی آنها با این سه هزار دستگاه راضی شدند و گفته اند اگر ادامه ندهید با شما مذاکره می کنیم که من به نمایندگی از شما در جواب آنها گفتم ما اصلاً با شما تقاضای مذاکره نکرده‌ایم و اگر بنا بر مذاکره باشد این ملت ایران است که باید برای شما شرط بگذارد.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: دو سه کشور هم با قبول داشتن این سه هزار دستگاه، از ما خواسته‌اند برای فعالیت دستگاه های بعدی با آنان هماهنگ باشیم که در این باره هم به آنها جواب دادیم که شما هیچ اختیاری ندارید که دربارة ملت ایران اظهار نظر کنید.

رئیس جمهور گفت: ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی و فعالیت‌هایش با مقررات این نهاد منطبق است و همانطور که ما با بسیاری از کشورهای غربی در خصوص تعداد دستگاه‌های غنی سازیشان کاری نداریم آنها هم حقی ندارند در امور کشورمان دخالت کنند.

احمدی نژاد در عین حال افزود: اهل گفتگو و مذاکره هستیم اما درباره استقلال ، شرف ، حقوق مسلم خود ، آزادی ، فرهنگ و نحوه زندگی خود به کسی حساب پس نخواهیم داد.

نگرانی غربی‌ها باید با گزارش آژانس برطرف می‌شد

رئیس جمهوری در ادامه گفت: اگر واقعاً آمریکا و برخی از کشورهای غربی از برخی فعالیتهای هسته‌ای ما ابراز نگرانی می‌کردند اکنون با گزارش‌های آژانس باید نگرانیشان برطرف شود چرا که آژانس همه فعالیت‌های ما را شفاف و قانونی اعلام کرده است.

آقای محمود احمدی نژاد افزود: از نظر ما بحث سیاسی مسئله هسته‌ای ایران تمام شده است اما برخی کشورها حاضر نیستند این موضوع را اقرار کنند و سعی دارند امتیازاتی از ما بگیرند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آمریکا و برخی کشورهای غربی در گذشته سعی کردند مسئله هسته‌ای ما را از آژانس خارج کنند افزود: اما اکنون که این موضوع به آژانس برگشته و این نهاد همه فعالیت‌های ما را قانونی و صلح آمیز اعلام کرده است مجدد با برخی محدودیت‌ها می خواهند ما را با مشکل مواجه کنند.

وی با اشاره به اینکه قطعنامه‌های آنها نیز بر اساس گزارشهای دروغین و غلط صادر می‌شد گفت: ما از گذشته هم اعلام کرده‌ایم که جلسه شورای امنیت را به رسمیت نمی‌شناسیم و مصوبات آنان را مردود اعلام می داریم و ملت ایران برای این قطعنامه‌ها هیچ اعتباری قائل نخواهند بود.

رئیس جمهور خطاب به امریکا و برخی از کشور های غربی گفت: در واقع ما باید نگران باشیم چرا که شما بدون حد و مرز از همه موارد قانونی خارج شده‌اید.

آقای احمدی نژاد افزود: خوشبختانه بسیاری از کشورهایی که مقابل ما بودند اکنون با ما رابطه خوبی پیدا کرده‌اند اما فقط یک کشور است که هنوز جرأت اقرار به اشتباه ندارد و فکر می کند که با یاوه گویی‌هایش می تواند از ملت ایران امتیاز بگیرد.

رئیس جمهور گفت: ملت ایران در سه دهه اخیر روی پای خود ایستاده است و در برابر هر نوع تهدیدی مقاومتر شده و در شرایط وجود تهدید به قله‌های پیشرفت دسترسی پیدا کرده است.

وی به این کشورها توصیه کرد از بد اخلاقی دست بردارند و با ملت ایران دوست باشند.

آقای احمدی نژاد با اشاره به برخی از تحریم‌های آمریکا گفت: این دولت 28 سال است رابطه اقتصادی خود را با ما قطع کرده است و آن دو سه کشوری که از آمریکا تبعیت می‌کنند بدانند که در واقع آنها خودشان را تحریم کرده‌اند. رئیس جمهور افزود: ملت ایران برای این تحریم ها هیچ ارزشی قائل نیست.

در بحث هسته‌ای، دولت خواست ملت را اجرا کرد

وی خاطرنشان کرد: دو سال و دو ماه پیش دولت به پیروی از خواست ملت تصمیم گرفت روند استعماری و یک طرفه تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را به هم بزند.

رئیس جمهور با بیان اینکه در جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری و برخی مسئولان بودیم، تصمیم گرفته شد فعالیت‌های هسته‌ای بر اساس حقوق ملت ایران آغاز شود ، افزود: درست از زمان آغاز کار، حنجره‌ها را دریدند و فریادها و عربده‌ها بلند و تهدیدها آغاز شد که ای داد ایرانی‌ها می خواهند از قوانین تخلف کنند و بمب هسته‌ای بسازند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: تهدید کردند اگر فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعطیل نکنید تحریم و حمله نظامی می کنیم .

وی گفت: در نخستین سفر استانی که خدمت شما بودم با مشت‌های گره کرده آرزو و خواست خود را فریاد زدید و ما شهر به شهر و استان به استان در همه استان‌ها دیدیم مردم با یک اراده و یک پیکر واحد درخواست خود را فریاد زدند.

رئیس جمهور افزود: در 22 بهمن 84 نیز امواج خروشان ملت ایران در خیابان‌ها و کوچه‌ها این خواست خود را فریاد زدند.

آقای احمدی نژاد تصریح کرد: با ایستادگی ملت ایران و مقام معظم رهبری، در کمتر از شش ماه از بازگشایی تأسیسات هسته ای، نخستین زنجیره به کمال و آزمایش‌ها به نتیجه رسید.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کنار مرقد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اعلام کردیم که ما به فن آوری هسته‌ای دست یافتیم گفت: پس از اعلام این موضوع دشمنان این ملت عصبانی شدند و تهدیدها را آغاز کردند.

آقای احمدی نژاد گفت: حتی در زمانی که به لبنان تجاوز کرده بودند، علیه ما قطعنامه صادر و کشورمان را تهدید و فکر کردند در جنگ لبنان پیروز می‌شوند و آن وقت با دست بالا می‌آیند جلوی ما و فشار می آورند و ما را وادار به تسلیم می‌کنند اما خداوند یاور ما بود و اینچنین نخواست.

رئیس جمهور افزود: آنها آمدند قطعنامه صادر کردند و دو ماه مهلت دادند که اگر فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق نکنید شما را تحریم می کنیم اما ملت ایستاد و مقاومت کرد.

سرسوزنی عقب نشینی نمی‌کنیم

رئیس جمهور باردیگر خاطرنشان کرد: دنیا بداند که ملت ایران اهل گفتگو، قانون و عدالت است و از حقوق خود در همة زمینه ها به ویژه حق هسته‌ای، سرسوزنی عقب نشینی نخواهد کرد.

آقای احمدی نژاد افزود: از نگاه ما موضوع هسته‌ای پایان یافته است و اگر کشورهایی فکر می کنند با معطلی و فشار آوردن به آژانس بین المللی انرژی اتمی می توانند امتیازی بگیرند، اشتباه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ملت ایران مسیر خود را پیدا کرده است و با اقتدار و همبستگی در این مسیر نورانی پیش می‌رود.

آقای احمدی نژاد گفت: عزت، پیروزی و عظمت ما مرهون ایمان به خدا و وحدت و ایستادگی است.

رئیس جمهور افزود: امروز به فضل خدا و ایستادگی رهبر عزیز و ملت بزرگ، شما پرچمدار عزت، خداپرستی و عدالت در دنیا هستید و این رمز جاودانگی ،سرزندگی و پیروزی ماست که باید آنرا حفظ کنید و ابعادش را گسترش دهید.

کشورهای سلطه‌گر دشمن دیرینه ملت ایران

وی ادامه داد، کشورهای سلطه‌گر و قدرتمند از گذشته دشمن ایران بوده‌اند و تاریخ بشر از یکسو سرشار از تجاوزات و از سوی دیگر سرشار از پاکی و تعالی بوده است.

آقای احمدی نژاد افزود: همه جنایت‌های دسته اول، ناشی از فراموشی خداست و امروز مشکلات جهان از ریز و درشت و داخلی و خارجی همگی به علت فراموشی و دوری از یاد خداست.

وی ادامه داد : مشکلات اصلی عالم به علت حضور برخی انسان‌ها و گروه‌هایی است که از خدا فاصله گرفته‌اند.

رییس جمهور افزود: آنها به قدرت و ثروت های بزرگ دست اندازی کردند و آنها را در خدمت تفرقه افکنی و جلوگیری از رشد ملت‌ها به کار گرفته‌اند.

آقای احمدی نژاد فلسطین، عراق، افغانستان، سودان، آفریقا، آمریکای جنوبی و حتی آمریکا و اروپا را نمونه‌ای از کشورهایی دانست که برخی قدرت‌ها ،ملت‌های آنان را به سلطه کشیده‌اند و حقوق آنان را تضییع می‌کنند.

رییس جمهور گفت: این قدرت‌ها تلاش می‌کنند حتی در شهرها و خانواده‌ها نیز تفرقه بیندازند و در پی انحراف ذهن و دل ملت‌ها از پاکی و ایثارگری به سمت لذت جویی، سلطه طلبی و کینه ورزی هستند.

آقای احمدی نژاد افزود: این قدرت‌ها کار را به جایی رسانده اند که در مقابل پیشرفت علمی ملت‌ها نیز ایستاده‌اند.

رییس جمهور به موضوع هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: این مسئله بزرگترین چالش ما بعد از انقلاب بوده است.

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: عده ای زورگو با تسلط بر سازمان‌های بین‌المللی در مقابل پیشرفت ملت ایران ایستاده‌اند و با شایعات دروغین و اخباری که از جانب جاسوسان و منافقان ساخته و پرداخته کرده بودند با طراحی و بازی سیاسی و تبلیغاتی در پی ایجاد فشار به آژانس بین المللی انرژی اتمی بودند.

رییس جمهور گفت: آنان آژانس را مجبور به ارائه گزارش‌های یکطرفه و خلاف واقع علیه کشورمان کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: این قدرت‌ها می خواستند با طرح مسایل غیرشفاف ملت ایران را منحرف و راه را برای قدرت‌های فاسد باز کنند.

رییس جمهور یادآور شد: آنان با فشار، دروغ و جنگ روانی و ادعای بی‌اساس همه تاسیسات هسته‌ای حتی تاسیساتی که ربطی به انرژی اتمی نداشت پلمپ کردند و گفتند ما به شما اعتماد نداریم زیرا اخباری از انحراف روند مسیر صلح آمیز هسته‌ای شما گزارش شده است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه این نکات ریز برای ملت ما و سایر ملتها تجربه عبرت انگیز است، افزود: در داخل کشور نیز برخی قدم به قدم حرف آنها را گوش دادند تا بلکه اعتماد آن‌ها جلب شود.

رییس جمهور گفت: برخی مسئولان به آنان گفتند باید چه کنیم تا اعتماد شما جلب شود؟ آنان نیز مذاکره با سه کشور اروپایی را برای باز شدن روند اعتماد سازی کشورمان به آنان پیشنهاد کردند.

آقای احمدی نژاد افزود: در پی این پیشنهاد آنان تعطیلی همه تاسیسات هسته‌ای و حتی رشته‌های تحصیلی که به این موضوع مرتبط بود را خواستار شدند و گفتند باید تعهد دهید بدون اجازه ما هیچ فعالیتی انجام ندهید.

رییس جمهور تصریح کرد: آن زمان برخی آگاهان مسایل متوجه شدند که این قول و قرارها استعماری و شکننده است زیرا معیار جلب اعتماد و قانون و مقررات آنها در این زمینه مشخص نبود.

آقای احمدی نژاد خطاب به این قدرت‌ها گفت: شما از گذشته‌های دور دشمن ملت ما بوده‌اید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم خطاب به مومنان می فرمایند دشمنان از شما راضی نمی‌شوند تا اینکه شما از دین و آیین آنها پیروی کنید و تا زمانی که ایمان و استقلال خود را کنار نگذارید رضایت آنها از شما جلب نمی شود افزود: اکنون نیز این اتفاق افتاده است.


 بودجه عمرانی خراسان جنوبی 2 برابر می شود

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش پاسخ به منتقدان سفرهای استانی هیئت دولت که مدعی بالا رفتن توقع مردم از حاکمیت هستند، گفت: نیازهای مردم استان‌های کشور نیازهای اولیه زندگی است.

آقای احمدی نژاد به دور نخست سفر استانی هیئت دولت به استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: امروز با افتخار می گویم تقریباً همه مصوبات و توافقات صورت گرفته در سفر اول یا اجرا شده است یا در حال اجراست به جز دو مصوبه که در این سفر مشکل اجرایی آن برطرف می شود.

رئیس جمهور از انتقاد عده‌ای از سفرهای استانی هیأت دولت ابراز تعجب کرد و افزود: آنان در برج‌های خود در مرکز کشور نشسته‌اند و می گویند رئیس جمهور باید در اتاق خود بنشیند و تصمیم بگیرد.

وی تصریح کرد: آنان می گویند سفرهای استانی توقعات مردم را بالا می‌برد در حالی که نظام اسلامی نظامی مردمی است که محور آن عدالت است.

آقای احمدی نژاد افزود: اگر رئیس جمهور، استاندار یا یک مدیر در جریان زندگی مردم در گوشه‌های مختلف کشور قرار نگیرد، تحت تأثیر تبلیغات دشمن قرار خواهد گرفت، ملت را می‌فروشد و قادر نخواهد بود با چشم باز تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: در این صورت امکانات کشور در جیب عده‌ای خاص می‌رود و بقیه نقاط کشور در محرومیت و فقر دست و پا می‌زند.

رئیس جمهور گفت: همه بدانند، مردم استان خراسان جنوبی چه در سفر اول و چه در این سفر خواسته غیرمعقولی نداشتند بلکه آنان گفته اند راه احداث کنید، آب بیاورید تا کشاورزی کنیم و وام دهید تا اشتغال زایی کنیم و پشتیبانی کنید تا اقتصاد ما شکوفا شود.

آقای احمدی نژاد خطاب به منتقدان سفرهای استانی گفت: اجازه دهید مردم قله‌های بلند را هدف گیری کنند و به فقر و تبعیض و بی‌عدالتی رضایت ندهند.

وی تصریح کرد: ملت، امید، توانایی و اندیشه دارد و می خواهد کشور را بسازد، چرا افق نگاهشان را می‌خواهید کوتاه و توانمندیشان را خرد کنید.

رئیس جمهور افزود: دو سال قبل به استاندار خراسان جنوبی گفتم این استان استعدادهای انسانی ، طبیعی و خلاقیت و ابتکار دارد، همت کن و بدان که می شود در مدت چهار- پنج سال این استان نوپا را به یکی از بهترین استان های کشور تبدیل کرد.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه هر استانی که در مصوبات استانی هیئت دولت در زمینه‌های سازندگی، صنعت، کشاورزی، آبادانی و اشتغال خوب عمل کند به همان اندازه و بیشتر از مصوبات استانی طرح ها و مصوبات آنها را تصویب می کنیم، افزود: استان خراسان جنوبی خوب عمل کرده است و بودجه عمرانی این استان در سال آینده دو برابر می‌شود.

رییس جمهور به برخی تصمیمات هیئت دولت برای استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در دور نخست سفرهای استانی هیئت دولت مطالعه و بررسی طرح راه آهن شرق کشور در دستور کار دولت قرار گرفت و اکنون اعلام می‌کنم که این مطالعات به پایان رسیده و صد و چهل میلیارد تومان برای آغاز اجرای عملیات راه آهن شرق کشور در سال آینده اختصاص می‌یابد.

با اعلام این خبر از سوی رییس جمهور مردم بیرجند که در ورزشگاه آزادی این شهر برای استقبال از آقای احمدی نژاد و هیئت دولت حضور پیدا کرده بودند وی را با شعار "احمدی نژاد دوستت داریم" تشویق کردند و رییس جمهور نیز خطاب به آن‌ها گفت: من نیز شما را دوست دارم و به همه شما از صمیم دل عشق می‌ورزم.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه در برنامه‌های درازمدت کشور اجرای عملیات احداث یک خط اتیلن با یازده مجتمع پتروشیمی در دستور کار وزارت نفت بوده است، گفت: به برکت وجود مردم شرق کشور، احداث دو خط جدید اتیلین از مرکز به شرق کشور و عبور آن از استان خراسان جنوبی نهایی و به تصویب رسیده است.

رییس جمهور افزود: در مسیر خطوط جدید اتیلن 25 مجتمع پتروشیمی برای استانهای مختلف پیش‌بینی شده که از این تعداد چهار مجتمع در استان سرافراز خراسان جنوبی احداث می‌شود.

رییس جمهور با بیان اینکه برخی خیال می‌کنند هر جا ساختمان وزارتخانه و ریاست آن‌ها واقع شده است کارها نیز باید در این مکان‌ها انجام شود، گفت: همه جای ایران، ایران است و مسئولانی که در تهران حضور دارند به مردم نقاط دور از مرکز کشور بدهکاری بیشتری دارند.

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مردم استان‌های مختلف از فرهنگ و مرزهای کشور صیانت و حفاظت می‌کنند و مسئولان وظیفه دارند به آنها خدمت کنند.

رییس جمهور همچنین از ساخت دو مجتمع فولاد در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: اخبار هیئت دولت در زمینه های گوناگون مانند آموزش عالی، تحصیلات و اشتغال به اطلاع مردم می‌رسد.

آقای احمدی نژاد افزود: دنیا بداند و تاریخ ثبت کند که مردم خراسان جنوبی امروز نیز پرچمدار ایمان، پاکی، شجاعت، کار و تلاش و سازندگی هستند.

رییس جمهور از همه دست اندرکاران، صنعتگران، کارآفرینان، سرمایه گذاران، نمایندگان مجلس، دانشجویان و دانش‌آموزان و کسبه که قلبشان برای سازندگی کشور و عشق به این سرزمین می‌تپد قدردانی کرد.

آقای احمدی نژاد گفت: استاندار خراسان جنوبی باید با شتاب و بیش از پیش برای پیشرفت استان و محقق شدن طرح‌های مصوب هیئت دولت در سفر آینده آنان به این استان تلاش کند تا خراسان جنوبی در دل کویر بدرخشد.

رییس جمهور در پایان عزت مردم، رسیدن به قله‌های پیشرفت، برطرف شدن موانع پیش روی توسعه، نجات ملت‌های مظلوم، منکوب شدن بدخواهان ملت ایران و بارش باران رحمت الهی را از خداوند مسئلت کرد.

ملتی که به خدا متکی است شکست ندارد

آقای احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنانش افزود: سرمایه اصلی ما و همه بشریت و پیام همه انبیای الهی و ستون ایستادگی عالم آفرینش، توحید است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه توحید زمزمه همه اجزای آفرینش و روح همه انسانها و مکاتبی الهی است گفت: همه پیامبران از جمله پیامبر خاتم (ص) پرچم توحید را برافراشتند و نخستین شعار آنها این بود که قولوا لااله الا الله تفلحوا .

وی با اشاره به اینکه هیچ قدرت و علمی جز از برای خدا و از ناحیه خدا نیست گفت: همه عالم صحنه تدبیر و مدیریت خداست و هیچ کس از خودش قدرت و علمی و توانایی دخالت در امور ندارد.

آقای احمدی نژاد افزود: اوست که روزی می‌دهد ، زنده می‌کند ، می‌میراند و به هرکس هر چه خواست می‌دهد.

رئیس جمهور گفت: اعتقاد به چنین خدایی راه و روش رسیدن به قله‌های سعادت را در مقابل انسان ترسیم می‌کند.

آقای احمدی نژاد افزود: اعتقاد به خدا انسان را در یک مسیر مطمئن و مستحکم قرار می‌دهد و هیچ خللی در کار او وارد نخواهد کرد.

رئیس جمهور تأکید کرد: ملتی که به خدا متکی است شکست و بن بست ندارد و بر همه موانع و قدرت‌های عالم غلبه خواهد کرد.

احمدی نژاد توحید را قلعه و دژ مستحکم شکست ناپذیر خدا دانست و گفت: با داشتن توحید در مقابل قدرت‌های فرعونی و شیطانی ذره‌ای دلهره به خود راه نخواهیم داد.

رئیس جمهور مشکل اصلی بشریت در طول تاریخ را دوری از این فرهنگ حیاتی و توحیدی دانست و افزود: هر جا توحید از صحنه زندگی محو شد جنگها و کینه‌ها سراغ انسان آمد.

رئیس جمهور همچنین گفت :‌خدای بزرگ را سپاسگزارم و از صمیم دل خوشحالم که توانستم برای بار دوم به استان سرافراز و عزیز خراسان جنوبی سفر کنم.

وی تصریح کرد: دنیا بداند مردم این دیار مردمی پاک ، مومن ، سخت کوش عالم پرور ، تمدن ساز، اصیل و انقلابی هستند.

آقای احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مردم این منطقه اگر چه در دل کویر و با سختی‌های طبیعت مواجه هستند اما دل های آنها دل‌های دریایی و اندیشه‌های آنان اندیشه‌های آسمانی است.

رئیس جمهور افزود: مردم شجاع خراسان جنوبی سرمایه ارزشمند ملت ایران هستند .

وی با اشاره به اینکه مردم این استان مفتخر به نام امام رضا (ع) هستند ، گفت : همه جای جای ایران بلکه همه کره زمین جیره خوار سفره امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) است .

رئیس جمهور همچنین در این سخنرانی به شهیدان ، جانبازان، علما ، دانشمندان ، دانشجویان و دانش اموزان ، کشاورزان ، دختران و زنان هنرمند و عفیف و مردان شجاع و غیرتمند خراسان جنوبی به ویژه شهرستان بیرجند ادای احترام کرد .