همشهری آنلاین: دومین سفر استانی دولت، در زمینه توسعه و پیشرفت استان اردبیل 100 مصوبه داشت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت عصر پنجشنبه اول آذر در تالار اجتماعات استانداری اردبیل حدود سه ساعت درباره مهم‌ترین طرح‌های توسعه استان اردبیل بحث و تبادل نظر کردند.

در این جلسه نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.

اختصاص دو هزار میلیارد ریال برای تسریع در عملیات اجرایی راه آهن و راه اصلی اردبیل به مرکز، 250 میلیارد ریال برای بهبود حمل و نقل شهرهای استان، 140 میلیارد ریال برای بازسازی بافت‌های فرسوده، 140 میلیارد ریال برای شهرداری اردبیل، 80 میلیارد ریال برای ساماندهی بقاع شیخ صفی و شیخ حیدر و ابنیه فرهنگی و تاریخی استان، 40 میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بخش ترومای بیمارستان امام خمینی، 30 میلیارد ریال برای مطالعه و تأسیس موزه صفویه و 10 میلیارد ریال برای تکمیل تصویه خانه آب آجشمه از مصوبات جلسه استانی هیئت دولت در سفر به اردبیل بود.

همچنین در این جلسه، سه هزار میلیارد ریال برای اجرای طرح بنگاه‌های زودبازده در سال 87 به صورت تسهیلات در اختیار متقاضیان استان قرار خواهد گرفت.

هیئت دولت همچنین در خصوص واگذاری 700 هکتار زمین برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در کنار فرودگاه اردبیل و ایجاد 26 منطقه ویژه گردشگری در مناطق مختلف استان در نظرگرفت که در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

واگذاری دو هزار و 160 دستگاه تاکسی ،60 دستگاه اتوبوس، 250 دستگاه مینی بوس و660 دستگاه ون برای بهسازی حمل و نقل عمومی استان از دیگر مصوبات این جلسه بود.

کد خبر 37300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز