همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: خون شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مکتب مقاومت و روش ایستادگی در برابر ظلم را در جهان اسلام ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، پنجشنبه شب در مراسم ‌یادواره سردار شهید مهندس سید محسن صفوی و شهدای مهندس و مهندسی رزمی استان اصفهان بیان کرد: شکل گیری حزب الله لبنان و مشاوره های ایران به سوریه موجب شکل گیری جبهه مقاومت مردمی و انسجام ارتش این کشور در برابر تروریست ها شد.

وی افزود: امروز 20 تیپ از نیروهای مردمی (حشد الشعبی) در عراق بر مبنای الگو انقلاب اسلامی شکل گرفته است و طومار داعشی هایی که بچه از شکم مادر بیرون می آوردند و کباب می کردند را در هم پیچیده است بگونه ای که در روزهای اخیر توانست شرق موصل را آزاد کند و بزودی غرب این منطقه را نیز آزاد خواهد کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا اظهار کرد: در یمن نیز 25 میلیون یمنی مدافع شیعه و اسلام با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران منسجم شده اند و توانسته اند در برابر تجاوز نیروهای عربستان سعودی مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: مکتب مقاومت انقلاب اسلامی آزادی سوریه، یمن، بحرین و فلسطین را به همراه خواهد داشت و این درسی است که شهدای انقلاب و دفاع مقدس به یک میلیارد و 600میلیون مسلمان جهان دادند.

سردار صفوی با بیان اینکه استکبار برای مقابله با ایران اسلامی 90 هزار تروریست را در قالب داعش، جبهه النصره و دیگر گروههای تکفیری سازماندهی کرده است، افزود: بی شک اگر رهبری خردمندانه فرمانده کل قوا و مشاوره های نظامی ایران به کشورهای جهان اسلام نبود، امروز بغداد و دمشق سقوط کرده بودند.

وی اضافه کرد: امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران نه تنها رهبر ایران بلکه فرمانده و رهبر دفاع از جهان اسلام است.

سردار صفوی گفت: امروز شناخت سیره و روش، اخلاق و منش و عملکرد شهدا مهمترین رسالت ما است و خوشبختانه در اصفهان دهها کتاب در خصوص سیره شهدا نگارش یافته است.