رضا علیزاده: تصویب قانون افزایش حقوق مستمری نیازمندان، گام بزرگی برای ریشه کن کردن فقر و محرومیت است که از سوی مجلس و دولت برداشته شد.

هم دولت و هم مجلس روحيه و انگيزه قابل ستايشي در رابطه با پيگيري و تحقق اين قانون دارند. تمام كوشش‌ها به اين معطوف شده كه اين قانون در برنامه ششم توسعه عملياتي شود. دغدغه اصلي، تأمين بودجه اين قانون است.

همانطور كه در مصوبه مجلس آمده، اعتبار و بودجه اجرايي شدن اين طرح قرار است از محل حذف يارانه پردرآمد‌ها تأمين شود. حذف يارانه‌هاي دهك بالاي جامعه در اختيار دولت است و بايد با فوريت در اين زمينه اقدام كرد. به‌نظر بنده اكنون كه اين قدم بزرگ برداشته شده، مردم را نيز در اين امر خير شريك كنيم. اگر رسانه‌ها به ميدان بيايند، مي‌توان گوشه‌اي از حقايق تلخ زندگي 6ميليون نيازمند از كارافتاده را نشان داد.

با اين روشنگري، آنهايي كه نياز به دريافت يارانه ندارند وقتي ببينند كه درصورت عدم‌دريافت يارانه، اين اعتبار در جاي بهتري خرج مي‌شود، داوطلبانه از دريافت يارانه انصراف خواهند داد. قانون افزايش مستمري نيازمندان به‌زودي اجرايي مي‌شود اما چه زيباست كه در اين حركت نيكو مردم نيز همگام دولت و مجلس شده تا هر چه سريع‌تر نيازمندان جامعه از اين اعتبار بهره‌مند شوند. همه با هم بايد به 6ميليون نفر كمك كنيم.