به گزارش ایسنا، یازدهم بهمنماه، برج میلاد به عنوان سینمای اهالی رسانه در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر شاهد حضور مدیران و هنرمندانی بود که در کنار خبرنگاران و عکاسان به تماشای فیلمهایی نشستند که هنوز هیچ کدام آنطور نتوانستهاند تنور جشنواره را گرم کنند.
حجتالله ایوبی رییس سازمان سینمایی پس از حضور در برج میلاد به نشست پرسش و پاسخ فیلم «سهیلا شماره 17» رفت و پس از دقایقی بیرون از سالن، پاسخگوی سوالات خبرنگاران درباره فیلم «کاناپه» عیاری و واکنش اصغر فرهادی به تحریم دونالد ترامپ شد.
در حاشیه نشست فیلم «سهیلا شماره 17»، محمد حیدری کاتالوگ این دوره جشنواره را رونمایی کرد.
اولین فیلم روز دوم جشنواره، مستند «انحصار ورثه» بود که با توجه به چهره متفاوتی که از شهید آوینی در آن ارائه میشود و حضور فیلمسازان برجستهای همچون ابراهیم حاتمیکیا و کیومرث پوراحمد در آن، با وجود نمایش در ساعت 13:30 استقبال زیادی از آن صورت گرفت.
تقریبا تمام فیلمهای این روز برخلاف روز اول با تاخیر کم حدود 10 دقیقهای نمایش داده شدند.
فیلم «چراغهای ناتمام» به عنوان یکی از فیلمهای دفاع مقدسی جشنواره با وجود شروع خوبی که داشت رضایت تماشاگران را جلب نکرد و حتی آتش تقیپور بازیگر پیشکسوت، با حضور در نشست این فیلم به فیلمنامه این اثر انتقاد کرد.
فیلم «چراغهای ناتمام» به دلیل دو پاره شدن داستان و دور شدن از قصه اولیه، واکنش یکی از مدیران سینمایی را هم در پی داشت که در اظهارنظری غیررسمی از انتخاب این فیلم توسط هیات انتخاب انتقاد کرد.
سومین فیلم سینمایی یازدهم بهمن، «سهیلا شماره 17» به کارگردانی محمود غفاری بود که موضوع آن و اتفاقات مربوط خندههای از روی رضایت و در برخی مواقع تشویق تماشاگران را به همراه داشت، هر چند عدهای سوژه دختران 30، 40 سالهای که دنبال شوهر هستند را توهینکننده میدانستند.
در نشست پرسش و پاسخ این فیلم علیرضا داوودنژاد هم به واسطه حضور دخترش زهرا داوودنژاد حضور داشت و به اظهارنظر هم پرداخت.
فیلم «دعوتنامه» به کارگردانی مهرداد فرید چهارمین فیلم نمایش دادهشده در برج میلاد بود که بیشترین انتقاد را در دو روز اول جشنواره به دنبال داشت و تشویقهای چند باره و خندههایی که در سالن رسانهها در واقع واکنش منفی به فیلم تلقی میشود بارها در حین نمایش این فیلم سه اپیزودی که بیشتر یک تلهفیلم بود، تکرار شد.
چیدمان صندلیهای سالن نشست پرسش و پاسخ فیلمها یکی از تغییرات کاخ رسانه بود که نه فقط نسبت به روز گذشته بلکه نسبت به چند سال گذشته جابهجا شده بود تا عکاسان و خبرنگاران فضای بهتری برای حضور در نشست داشته باشند.
شماره اول بولتن جشنواره با عنوان «فعلا چهار هیچ به نفع حذفشدهها» توزیع شد. در این شماره فیلمهای روز اول جشنواره بررسی شده است.
سومین شماره روزنامه جشنواره هم به دبیری حیدری و با عنوان «شهر در دست سیمرغ» منتشر شد.
شقایق فراهانی با دو فیلم «دعوتنامه» و «چراغهای ناتمام» بازیگر دو فیلمی روز دوم جشنواره بود که البته در فیلم «آزاد به قید شرط» هم در روز اول بازی کرده بود.
آخرین فیلم دومین روز جشنواره که به عنوان «ابد و یک روز» جشنواره امسال هم از آن یاد میشد، «تابستان داغ» بود که تماشاگران را نسبت به دیگر فیلمها بیشتر راضی کرد؛ هرچند با توجه به شروع فیلم با بازی پریناز ایزدیار فیلم «ابد و یک روز» تداعی میشد و در ادامه هم فیلمهای «ملبورن» و «درباره الی» به ذهن مخاطب میرسید. البته این نکته از کارگردان هم پرسیده شد و او فقط شباهتی در فیلمنامه به آثار فرهادی را تایید کرد.