تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰

همشهری دو - حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا واحدی: دهه‌ فجر انقلاب اسلامی، برای نسلی که آن روزها اقتدار و شکوهِ کشور را پایه‌گذاری کرد، هرگز کهنه نمی‌شود

و با گذشت قریب ۴۰ سال از آن روزها، هنوز بوی ایثار و از خودگذشتگی و عزت‌طلبی آنان، چنان در مشام جان کشور جریان دارد که وارثان حقیقی آن نسل را به وجد می‌آورد و برای تثبیت آن اقتدار و شکوه و عزت، حماسه‌هایی تازه‌ و روزآمد می‌آفریند.

امروز عظمت و شكوه انقلاب اسلامي، دنياي دوست و دشمن را چنان به‌خود مشغول كرده كه با وجود برخي سوء‌مديريت‌ها و سوءاستفاده‌هايي كه خواه ناخواه در اداره‌ هركشوري وجود دارد، مي‌رود تا جهان شاهد فجرهاي بزرگ‌تر و انفجار نورهاي خيره‌كننده‌تري باشد. البته هنوز هم كه هنوز است فجرآفرينان و بانيان آن افتخار و شكوه، پر از دغدغه هستند و با بيم و اميد، ما و عملكردمان را رصد مي‌كنند. آنان كه در حوادث انقلاب و جنگ پركشيدند و به اوج رفتند از آسمان نظاره‌گر ما هستند و آنان كه كنارمان باقي ماندند، از زمين، رفتار و گفتار ما را پي‌مي‌گيرند و با نگراني خاص خود، حوادثي را دنبال مي‌كنند كه مي‌تواند اين درخت تنومند را به آفت‌هاي دروني تهديد كند. اما بدون ترديد روح امام و شهيدان و حضور مردان و زنان انقلابي، از دستاوردهاي اين انقلاب نگهباني مي‌كنند و ارزش‌ها و شكوه و عزت اين ملت را پاس مي‌دارند. امروز جواناني كه خون نسل انقلاب در رگ‌هايشان جريان دارد، آجرهاي افتخار را بر پايه‌هاي عزت و شرافتي كه پدرانشان بنا كردند، روي هم مي‌نهند تا ايران اسلامي روزبه‌روز در جهان بيش از گذشته بدرخشد و به چشم‌اندازي كه نگاه ژرف و بلند مقام معظم رهبري براي آينده اين كشور ترسيم كرده‌اند برسد.

فرزندان جوان خميني كبير و خامنه‌اي رشيد، امروزه در حال آفرينش فجرهاي جديد و عظيمي در عرصه‌هاي مختلف علم و سازندگي و دفاع از كشور هستند و در اين راه چنان مردانه پيش مي‌روند كه هرچه دشمن است پر از بيم باشد و هرچه دوست انقلاب و اسلام است پر از اميد و احساس غرور شود. آري، فجرآفرينان امروز در دفاع از ايران اسلامي و معارف اهل‌بيت عليهم‌السلام، چه در مرزهاي اعتقادي و چه در مرزهاي فيزيكي و چه در مرزهاي علمي و فناوري، چنان باشجاعت و قاطعيت پيش مي‌روند كه بايد به آنان گفت: مباد خسته سمندت كه تيز مي‌راني... فجرآفرينان! فجرهاي جديدتان هم مبارك.