واگذاری اختیارات سازمان‌های تاکسیرانی به شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی مغایر با مصوبات مربوط به سپردن مدیریت واحد شهری و مدیریت سوخت به شهرداری‌هاست.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون‌های مجلس به همشهری گفت: درصورت تصویب این طرح به دلایل مختلف از جمله نامشخص بودن مرجع پاسخگویی، این امر اختلال شدید در حمل‌ونقل شهری در ‌پی خواهد داشت.

حسین تیموری کرمانی افزود: اخیرا طرحی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شده که برخی از  اختیارات و مسئولیت‌های سازمان‌های تاکسیرانی وابسته به شهرداری مانند صدور کارنامه، خرید و فروش و نوسازی تاکسی‌ها، به شرکت‌های تعاونی‌ تاکسیرانی کشور واگذار شود.

به گفته وی این طرح هم‌ اکنون در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون عمران مجلس مطرح و در دست بررسی است و سازمان تاکسیرانی تهران نیز به نوبه خود برای دفاع از نقطه نظرات کارشناسی در کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده است.

تیموری با بیان اینکه وزارت کشور و شهرداری مخالف این طرح هستند گفت: اگر این طرح تصویب شود مشکلی بر مشکلات شهرها اضافه خواهد شد و مدیریت واحد شهری را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله سامانه مدیریتی متمرکز بر تاکسیرانی را خدشه‌دار خواهد کرد گفت: از آنجا که وزارت کشور، وزارت بازرگانی و وزارت تعاون به‌طور مشترک درگیر حمل‌ونقل شهری خواهند شد، عملا هیچ‌کدام پاسخگو نخواهند بود.

تیموری افزود: واگذاری اختیارات سازمان‌های تاکسیرانی به تعاونی‌ها ی تاکسیرانی در واقع بازگشت به مشکلات دهه 50 تاکسیرانی و خلاف مدیریت واحد شهری است و با مصوبات قبلی مجلس مانند مدیریت سوخت منافات دارد و تاکسیرانی تهران هم در جلسه کمیسیون امنیت این مغایرت را اعلام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 40 شرکت تعاونی و بخش خصوصی در عرصه تاکسیرانی  فعال هستند و توسعه 7 هزار و 800 دستگاه تاکسی جدید و بیش از 36 هزار مسافربر شخصی نیز توسط همین شرکت‌ها صورت گرفته است.

تیموری گفت: بنابراین درصورت تصویب این طرح مشخص نیست کدام شرکت تعاونی ازجمله تعاونی‌های تهران به‌عنوان یکی از شرکت‌های 40گانه تاکسیرانی مسئولیت این امر را به عهده خواهند گرفت.