واگذاری اختیارات سازمان‌های تاکسیرانی به شرکت‌های تعاونی تاکسیرانی مغایر با مصوبات مربوط به سپردن مدیریت واحد شهری و مدیریت سوخت به شهرداری‌هاست.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران با اشاره به بررسی این موضوع در کمیسیون‌های مجلس به همشهری گفت: درصورت تصویب این طرح به دلایل مختلف از جمله نامشخص بودن مرجع پاسخگویی، این امر اختلال شدید در حمل‌ونقل شهری در ‌پی خواهد داشت.

حسین تیموری کرمانی افزود: اخیرا طرحی در کمیسیون‌های مجلس مطرح شده که برخی از  اختیارات و مسئولیت‌های سازمان‌های تاکسیرانی وابسته به شهرداری مانند صدور کارنامه، خرید و فروش و نوسازی تاکسی‌ها، به شرکت‌های تعاونی‌ تاکسیرانی کشور واگذار شود.

به گفته وی این طرح هم‌ اکنون در کمیسیون امنیت ملی و کمیسیون عمران مجلس مطرح و در دست بررسی است و سازمان تاکسیرانی تهران نیز به نوبه خود برای دفاع از نقطه نظرات کارشناسی در کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده است.

تیموری با بیان اینکه وزارت کشور و شهرداری مخالف این طرح هستند گفت: اگر این طرح تصویب شود مشکلی بر مشکلات شهرها اضافه خواهد شد و مدیریت واحد شهری را تحت‌تأثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه این مسئله سامانه مدیریتی متمرکز بر تاکسیرانی را خدشه‌دار خواهد کرد گفت: از آنجا که وزارت کشور، وزارت بازرگانی و وزارت تعاون به‌طور مشترک درگیر حمل‌ونقل شهری خواهند شد، عملا هیچ‌کدام پاسخگو نخواهند بود.

تیموری افزود: واگذاری اختیارات سازمان‌های تاکسیرانی به تعاونی‌ها ی تاکسیرانی در واقع بازگشت به مشکلات دهه 50 تاکسیرانی و خلاف مدیریت واحد شهری است و با مصوبات قبلی مجلس مانند مدیریت سوخت منافات دارد و تاکسیرانی تهران هم در جلسه کمیسیون امنیت این مغایرت را اعلام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 40 شرکت تعاونی و بخش خصوصی در عرصه تاکسیرانی  فعال هستند و توسعه 7 هزار و 800 دستگاه تاکسی جدید و بیش از 36 هزار مسافربر شخصی نیز توسط همین شرکت‌ها صورت گرفته است.

تیموری گفت: بنابراین درصورت تصویب این طرح مشخص نیست کدام شرکت تعاونی ازجمله تعاونی‌های تهران به‌عنوان یکی از شرکت‌های 40گانه تاکسیرانی مسئولیت این امر را به عهده خواهند گرفت.

کد خبر 36158

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز