براساس گزارش گیزمگ، این خودروهای پاک فعالیت خود را از ابتدای ماه مارس در خیابانهای این شهر آغاز میکنند.
اين اتوبوسهاي 76 سرنشينه سبز از دو سيستم پيل سوختي الكترود پليمر جامد تويوتا (TFCS) بهره بردهاند كه هريك 114 كيلووات برق توليد ميكنند و قرار است نوگاني 100 دستگاهي از آنها در سال 2020 و همزمان با رقابتهاي المپيك و پاراليمپيك توكيو مورد بهرهبرداري قرار گيرند.
این اتوبوسها از سیستم پیل سوختی که ابتدا برای تویوتا Mirai ساخته شده بود بهره میبرند و داراي 10 مخزن پرفشار حاوي 600 ليتر هيدروژن است كه سوخت پيلها را تامين ميكند.
این اتوبوسهای سلول سوختی دارای درصد آلایندگی صفر بوده و به طور چشم گیری میتوانند آلودگیهای زیست محیطی در شهرهای بزرگ را کاهش دهند. قدرت این اتوبوس از دو موتور الکتریکی تامین شده که ترکیبی از 226 کیلووات(303 اسب بخار) قدرت و 670 نیوتن متر گشتاور هستند.
سلول سوختی علاوه بر تامین نیروی خود اتوبوس، در مواقع اضطراری مانند یک ژنراتور عمل میکند که دارای ظرفیت 235 کیلووات ساعت توان مصرفی و حداکثر خروجی 9 کیلووات بوده که به گفته مقامات تویوتا میتواند یک استادیوم را در زمان تاریکی نیرودهی کند.