این شماره نیز حاوی تازهترین موضوعات بازاریابی ایران و جهان است در 80 صفحه، تمام گلاسه، تمام رنگی، به همراه یک فیلم آموزشی بازاریابی از دانشگاه هاروارد (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی).
- سرمقاله
دكتر علي بشارت، استاد بازاريابي دانشگاه دنور امريكا، از استادان برجستهي بينالمللي در دنيا هستند كه سرمقالهي اين شماره مجله را تحرير و ارسال كردند. برند" موضوع محوري اين سرمقاله بوده و به همين دليل صفحات ديگر نشريه نيز متأثر از آن شد و مجموعاً 10 صفحهي نشريه به اين موضوع اختصاص يافت.
- اخبار بازاريابي
- صدای بازار
مدیرعامل کیست؟ شادی بهرهور چیست؟
چکیده: "استادان دانشگاه" و "استادان بازار" به چهار پرسش ما دربارهی نقش مدیرعامل، انگیزهبخشی وی به کارکنان، شیوههای افزایش شاید بهرهور، و تجربیات عملیشان در صنعت و کاروکسبها پاسخ دادند. پاسخها کوتاه است و حاوی دانش و تجربیات اجرایی آنهاست که بخوبی میتوان از آن در سال 1396 بهره گرفت.
- بازاریابی سیاسی
بازاریابی سیاسی؛ نقشها و وظایف آنها در بازاریابی انتخابات
چکیده: دکتر مسعود کیماسی؛ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران، ریحانه بحرینژاد، دانشجوی دکتری مدیریت دانشگاه تهران، در گفتوگو با دوماهنامهی "توسعه مهندسی بازار" شرکت کردند و از "بازاریابی سیاسی" گفتند؛ این روزها مقارن است با ایام برگزاری دوازدهمین دورهی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران (اردیبهشت 1396). "بازاریابی سیاسی" همچنین تازهترین عنوان کتاب تألیفی است اثر دکتر مسعود کیماسی، ریحانه بحرینژاد، و مژگان نصیری؛ انتشارات دانشگاه تهران، 184 صفحه، تیراژ 500 نسخه، سال 1395.
- مدیریت تجربهی مشتری
نسل هزاره و مدیریت تجربهی مشتری
چکیده: "نسل هزاره" ویژگیهای خاص خودش را دارد. بدون شناخت این ویژگیها، کسبوکارها نمیتوانند بقا یابند.
این ویژگیها کدامند؟ "توجه به کانالهای ارتباطی دیجیتالی" اصلیترین ویژگی این نسل است که دوست دارد شما بهعنوان "برند"، "محصول"، "شرکت"، در دسترس باشید هر لحظه که او اراده میکند!
- بازاریابی خدمات
گفتوگو با پروفسور تیلث تکسیرا، متخصص هتلداری و بازاریابی خدمات:
مدیریت بررسی آنلاین یعنی شکلدهی خرید مشتریان
چکیده: شرکتها برای تضمین فروش خود بهتر است "مدیریت بررسی آنلاین" را بهعنوان یک پست سازمانی بپذیرند یا آن را برونسپاری کنند. چرا؟ چون مردمسالاری مصرفکننده و مشتریان، خود را به هنگام ارائهی نظرات در فضای مجازی، نشان میدهد. از آنجا که میزان "خرید آنلاین" هرروز بیشتر از دیروز است، مصرفکننده به محض خرید، نظر خود را در سایتها و فضای مجازی بهصورت ویروسی میپراکند. در این اثر بخوانید چگونه میتوان بررسی آنلاین یعنی اظهارات مشتریان را مدیریت کرد و آن را بهگونهای شکل داد که به خرید بیشتر از محصول شما بینجامد.
- منابع انسانی
کدام کارمند میرود، کدام کارکند میماند
چکیده: "تحلیل پیشبینانه" کاربردهای فراوانی دارد از جمله در حفظ و نگهداری کارکنان لایق، و تشخیص زودهنگام کارکنانی که به هر علت، شرکت را بهسرعت ترک میکنند.
- رفتار سازمانی
سازمانهایی که میتوانید در آنها با پیژامه کار کنید
چکیده: "کار کردن" در دنیای کنونی، کاملاً شکل و قیافهاش تغییر کرده است. جالب است بدانیم که شرکتهای بزرگ جهانی برای کسب درآمد بیشتر، خود را با نیروی کارکنانشان، وفق میدهند. نسل جدید یا نسل هزاره، "راحتی"، "آسایش"، و "رفاه" میخواهد، و شرکتهای برتر، درآمد و سود بیشتر. پس باید شرکتهای خود را با این کارکنان، وفق دهید. هرچه انعطاف بیشتر، درآمدزایی و سود بیشتر. شرکتهای برتر جهانی توانستهاند، آیا شرکت شما هم میتواند؟
- شرکتها
محیطهای کاری آینده؛ آمیزهای از هنر، آموزش، استارتاپ و سفر!
چکیده: نسل جدید و در حال ظهور نیروی کار، خواهان محیطهای کاری متفاوتی نسبت به نسل پیشین هستند. شرکتها باید بهمنظور حمایت از نسل جدید و همچنین جذب و حفظ افراد بااستعداد، سرمایهگذاری کنند.
عکسالعملهای نورونی به تبلیغات تلویزیونی
چکیده: عکسالعملهای نورونی به تبلیغات تلویزیونی را میتوان ارزیابی، بررسی، و با عدد و رقم به صورت "کمیّت" نشان داد.
خوشبختانه با بهرهمندی از فناوریهای نوین پزشکی، محققان دریافتند که میتوان از این دستگاهها و ابزارها استفاده کرد تا میزان دقت، توجه، و حافظه را به هنگام پخش تبلیغات تلویزیونی سنجید. مقالهی حاضر، ابزارهای متنوعی را معرفی کرده است که میتوانند میزان اثربخشی تبلیغات را در نورونها به صورت دقیق بسنجند. دستاوردهای این مطالعات در قالب نورومارکتینگ (عصبشناسی + بازاریابی) بویژه نوروادورتایزینگ (عصبشناسی + تبلیغات) در سالهای اخیر در حال تداوم و شکلگیری است.
- تبلیغات خلاق
تبلیغات خلاقانه و نوآور
چکیده: برای نوآوریو تبلیغات، راهی ندارید بجز آنکه، تبلیغات و نوآوری خلاق شرکتهای جهانی را ببینید.
- آژانسهای تبلیغاتی
چگونه یک آژانس تبلیغاتی برتر باشید؟
چکیده: هاواس، آژانس تبلیغاتی و روابطعمومی فرانسوی، یک آژانس بینالمللی است مستقر در پاریس و بیش از 20 هزار کارمند در 100 کشور جهان. هاواس چگونه کار میکند؟ برای پاسخ این پرسش، گفتوگوهایی را میخوانید از مدیرعامل این آژانس تبلیغاتی، مدیر ارشد این آژانس، و مدیر ارشد دیجیتالی آژانس تبلیغاتی هاواس.
- گفتوگو/برند
گفتوگو با دکتر فرزاد مقدم؛ مؤلف
هفت گام تا برندسازی
چکیده: "برندسازی در هفت گام" اثر فرزاد مقدم، مناسبتی بود که با وی گپوگفتی داشته باشیم. مقدم، مؤلف و مترجم کتابهای تبلیغات و برند، تجربهی 10 سالهای دارد و برای برندینگ شرکتهایی کار کرده است. گفتوگویی که میخوانید، مقدم، موانعی که بر سر راه مدیران ایران است برای برندسازی، با جزئیات تشریح میکنید. همچنین ایدهی اصلیاش را برای "برندسازی" در ایران مطرح میکند که باید وارد بازارهای آزاد بشویم تا صنعت رشد کند. این ایده که اول صنعت رشد کند، بعد درها را باز کنیم را بیهوده میداند و معتقد است که صدسال دیگر نیز جواب نمیدهد.
- برند
شخصیت برند شما چگونه است؟
چگونه یک آژانس تبلیغاتی برتر باشید؟
چکیده: "برندسازی" کاری است دشوار و البته شدنی مشروط بر آنکه با مرارت، ممارست، با دقت و ظرافت، هر لحظه، اجزای برندتان را زیر نظر بگیرید تا با مجموعهی شخصیت و کاراکتر برندتان همساز باشد. در غیراینصورت، اجزای ناساز و ناهمگون، پیامی آشفته میدهند.
- فروش
مشتریان چگونه قانع میشوند تا محصولات ما را خریداری کنند؟
چکیده: چرا مشتریان از ما خرید میکنند؟ این پرسش اصلی در بازاریابی و فروش است. اکنون صاحبان کالا و خدمات، این پرسش را به این شکل تغییر دادهاند که اگر بتوانیم مشتریان را متقاعد کنیم، حتماً از ما خرید میکنند. همچنان این پرسش را باید دنبال کرد که چگونه میتوان مشتریان را متقاعد کرد؟ پاسخ این پرسش با جزئیات کامل آمده است.
- فروش
چگونه رفتار فروشندگان باتجربه را تغییر دهیم؟
چکیده: قدرت فروش سازمانها و شرکتها به فروشندگان باتجربه و کهنهکارشان است. با وجود این، شتاب و سرعت تغییرات بهگونهای است که ضروری است ترفندهای فروش، و تکنیکها و تاکتیکهای پیشفروش را رها کنید، و به ترفندها و تکنیکها و تاکتیکهای تازه رو آورید.
- بستهبندی
ده روند الهامبخش بستهبندی در سال جدید
چکیده: "بستهبندی" میزان فروش را بالا میبرد. در این باره تردیدی نیست. اما میدانیم ذائقه و سلیقهی آدمها در طول سال تغییر مییابد. حتی در طول یکسال نیز آدمها، سلیقه و ذائقهشان تغییر مییابد. برای سال جدید، چه ذائقهای در "بازار" طرفدار بیشتری دارد؟ چه سلیقهای مورد انتظار مصرفکنندهها و جامعه است؟ مشتریان دوست دارند که کالاها و محصول با چه ویژگیهایی عرضه شود تا آنها خریداری کنند؟
- خردهفروشی
راهکارهای نوین چیدمان فروشگاهی
چکیده: "چیدمان فروشگاهی" فراتر از چیدن کالا در قفسههای فروشگاهی است. فناوریهای جدید این اجازه را میدهد که بتوانید سریعاً به کالایی دسترسی پیدا کنید، حتی آن را ببوئید یا بچشید یا از محتویات آن مطلع شوید. فروشگاههایی که به این فناوریها مجهزند، بیش از دیگر فروشگاهها، فروش خود را تضمین میکنند؛ چون از تمایل و علائق مشتری نیز بهسرعت و سهولت آگاه میشوند.
- بستهبندی خلاق
بستهبندی خلاقانه و نوآور
چکیده: بستهبندی دنیایی است از "دانش" و "هنر"، خلاقیت و علم که برای بهکارگیری آن بهتر است از دنیای کنونی الهام گرفت؛ یعنی کوشش شرکتهایی را دید که برای بستهبندی تخم مرغ، گوشت گاو، گوشت ماهی، آب پرتقال و... این خلاقیتها را بهکار بستهاند.
- مذاکره (موردکاوی)
مذاکره با هلندیها
چکیده: هلندیها پس از برجام به ایران آمدند و تمایل دارند سطح روابط و مناسبات خود را با ایرانیها افزایش دهند.
مردمان سرزمین گُل یعنی هلندیها چه ویژگیهایی دارند، دوست دارند با آنها چگونه رفتار شود، شما باید چه موضوعاتی را رعایت کنید تا روابط و مناسبات شما با آنها در مسیر مطلوب پیش برود؟
- فیلمهای بازاریابی و فروش
مذاکره، ابزار موفقیت در زمان آشوب کاروکسبها
چکیده: "مذاکره" ابزار پرقدرتی است که کسبوکارها به آن نیاز مبرمی دارند بویژه در زمان آشوب و تلاطم بازارها. مایکل ویلر، عضو هیأت علمی دانشکدهی کسبوکار هاروارد، مذاکره را به "جاز" تشبیه میکند. این استعاره، گویای آن است که شما با تسلط بر "نُت" و "ابزار موسیقی" میتوانید به نوآوری شگرف دست بزنید.
فیلم آموزش بازاریابی هاروارد با عنوان مذاکره، ابزار موفقیت در زمان آشب کسبوکارها (به زبان انگلیسی با زیرنویس فارسی) را خریداری کنید که در آن ویلر، به شیوایی، این ابزار را معرفی میکند.
- کتابفروشی بازاریابی
تازهترین کتابهای بازاریابی، تبلیغات، و فروش
علاقهمندان برای خرید مجله و اشتراک میتوانند با شمارههای 66475273(021) و 66477016 (021) در تهران تماس حاصل کنند.