تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۸

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: محیط‌بانان باید مشمول سختی کار شوند.

حسن لطفي، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به لايحه حمايت از محيط‌بانان و افزايش حمايت‌هاي قانوني آنها اظهار داشت: هدف از طرحي كه اخيرا به مجلس و كميسيون اجتماعي ارجاع شده، ادغام سازمان‌هاي محيط‌زيست، منابع طبيعي و هواشناسي به يك وزارتخانه است.

لطفي در ادامه افزود: اگر مجلس موفق شود اين وزارتخانه را تشكيل دهد، اين موضوع قطعا باعث بهترشدن وضعيت محيط‌بانان و محيط‌زيست خواهد شد.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تجديد‌نظر درباره وضعيت محيط‌بانان گفت: تا زماني كه اين طرح به تصويب نرسد اگر لوايح متعددي را بياوريم، ناقض لوايح قبلي خواهد بود؛ بنابراين ما منتظر هستيم تا اين لايحه به صحن بيايد و مراحل پاياني را بگذراند تا در رابطه با شرايط و وضعيت محيط‌بانان تجديد نظر كنيم. وي در ادامه با اشاره به لايحه مشمول سختي كار محيط‌بانان افزود: محيط‌بانان بايد مشمول سختي كار شوند كه در اين راستا وزارت كار توسط كميته‌اي كه براي حوزه‌هاي مختلف شغلي، سختي و شرايط كار را مشخص مي‌كند، اقدام مي‌كند.

به گفته وي، تمام دستگاه‌هاي اجرايي رشته‌هاي شغلي را در اين كميته مطرح مي‌كنند و با توجه به وضعيت كاري شاغلان در آن رشته شغلي، كميته، سختي كار را براي آنها تعيين مي‌كند.