پایگاه اینترنتی روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت: شمار قابل توجهی از افراد بزرگسال در آمریکا (هفت درصد) تصور میکنند شیرکاکائو محصول گاوهای قهوهای رنگ است!
این نظرسنجی به صورت ملی در سراسر آمریکا انجام شد.
اگر یک حساب و کتاب ساده انجام دهیم مشخص می شود که این هفت درصد شامل شانزده میلیون و 400 هزار آمریکایی میشود. به عبارتی دیگر معادل جمعیت کل ایالت پنسیلوانیای آمریکا نمیدانند که شیر کاکائو مستقیما از گاو تولید نمیشود بلکه ترکیبی از شیرگاو، کاکائو و شکر است!
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این روزنامه اطلاعات جالب دیگری را هم منتشر کرد و نوشت: تحقیقات وزارت کشاورزی آمریکا در اوایل دهه 90 میلادی مشخص کرد که از هر پنج فرد بزرگسال در آمریکا یک نفر ، نمیدانست که همبرگر از گوشت گاو تولید می شود.
کارشناسان بخش کشاورزی و دامداری آمریکا معتقدند در طی این دهه ها اطلاعات مردم آمریکا در بخشهای کشاورزی و دامداری تغییر زیادی نکرده است.
یسلی آپتن، موسس مرکز غیرانتفاعی « فود کورپس» می گوید: هم اکنون ما عادت کردهایم هر ماده غذایی مورد نیاز را از فروشگاه تهیه کنیم درحالیکه هیچ آموزشی از طرف معلمان به کودکان داده نمیشود تا آنها بدانند که مواد غذایی طی چه فرایند هایی تولید می شوند تا به فروشگاهها برسند؟
البته این آمار و ارقام در سراسر آمریکا یکسان نیست یعنی افرادی که در مناطق روستایی زندگی میکنند اطلاعات بیشتری درباره نحوه تولید مواد غذایی دارند.
در گزارش این روزنامه به قلم « کایتلین دوی» آمده است:در برخی مناطق شهری آمریکا ناآگاهی درباره برخی اطلاعات ساده مربوط به مواد غذایی بسیار بالاست.یکی از نمونه های جالب در مدرسهای در منطقه شهری در ایالت کالیفرنیا رخ داده است. محققان از دانش آموزان پایه چهارم، پنجم و ششم پرسیدند که خیار شور چیست؟ پاسخ دانش آموزان نشان داد که بیش از نیمی از آنها نمی دانستند که خیارشور از خیار درست می شود!
یا اینکه آنها نمی دانستند که پیاز و کاهو گیاه محسوب می شوند.
همچنین از هر 10 دانش آموز سه دانش آموز نمیدانستند که پنیر از شیر درست می شود!
یکی از نویسندگان آمریکایی در کتاب خود به نام « سواد آشپزخانهای» می نویسد در اواسط قرن نوزدهم وقتی که بخش زیادی از آمریکاییها به شهرها مهاجرت کردند، این امر باعث شد تعداد کمتری از آنها درگیر تولید و فرآوری مواد غذایی باشند و به همین علت اطلاعات آنها در زمینه مواد غذایی کاهش یافته است.