گزارش اولیه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از معدن زمستان‌یورت به مجلس ارائه شده و ارائه گزارش نهایی این کمیسیون از این حادثه پس از اتمام عملیات گودبرداری در عمق معدن ارائه خواهد شد.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار ما در مورد وضعيت ارائه گزارش اين كميسيون به مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: گزارش اوليه اين كميسيون در مورد سانحه معدن زمستان‌يورت روز چهارشنبه 17خرداد‌ماه امسال و همزمان با حمله تروريستي به مجلس ارائه شد.

سعيد باستاني افزود: هنوز بخشي از معدن زمستان‌يورت آواربرداري نشده و دليل اصلي وقوع اين سانحه مشخص نيست. كميسيون صنايع گزارش اوليه‌اي درخصوص اين سانحه تهيه و ارائه كرد و به محض پايان عمليات آواربرداري در عمق هزار و 100متري اين معدن كه اكنون در حال انجام است و بررسي و مشخص شدن علت اصلي سانحه، گزارش نهايي كميسيون صنايع و معادن از اين سانحه ارائه خواهد شد.

به‌گفته وي، بنا بر گزارش اوليه ارائه شده توسط كميسيون صنايع و معادن به مجلس شوراي اسلامي 3عامل اصلي در شكل‌گيري اين سانحه دخيل بوده است. اين عوامل شامل آلودگي شديد هواي داخل معدن و كار نكردن سيستم‌هاي تهويه هوا بوده اما علت شكل‌گيري اين سانحه احتمالا به‌دليل جرقه حاصل از باطري به باطري كردن لكوموتيو در داخل اين معدن بوده است.