تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۱

جمعی از نمایندگان مجلس در حالی خواستار توقف اکران «مادر قلب‌اتمی» و «اکسیدان» به‌دلیل توهین به ادیان الهی شده‌اند که بیش از ۵هفته از اکران فیلم اول می‌گذرد و تا چند روز دیگر از پرده‌ها پایین می‌آید.

به گزارش همشهري، اين نامه روز 14تيرماه به امضاي 17نماينده مجلس رسيده و خطاب به سيدرضا صالحي‌اميري، وزير ارشاد تنظيم شده است. در بخشي از نامه آمده است: «از آنجا كه قرآن مجيد به كليه اديان و پيامبران اولوالعزم احترام و تقدس قائل است و با توجه به فرمان ولي امر مسلمين بر حفظ وحدت ملي و احترام متقابل به همبستگي موحدان در مبارزه با استكبار و صهيونيستم بين‌المللي، انتظار مي‌رود جناب‌عالي به‌عنوان مسئول فرهنگ و ارشاد اسلامي از ادامه اكران و نشر اين دو فيلم جلوگيري به عمل آوريد و از اديان مقدسي كه به ساحت آنها توهين شده، دلجويي كنيد.»

همزمان عليرضا رحيمي، نماينده مردم تهران در مجلس هم با اشاره به تماس با تهيه‌كننده اكسيدان در صفحه شخصي خود در فضاي مجازي نوشت: «اتفاقا يكي از ايرادهاي شوراي صدور پروانه نمايش برجسته شدن تبليغ مسيحيت و نمادهاي آن در اين فيلم بود كه نقطه مقابل ادعاي مطرح‌شده در نامه است. اكسيدان هم مانند ديگر فيلم‌هاي زير تيغ حاشيه به اندازه كافي ادله و مستندات در دفاع از محتوا و قالب و تأثير بر مخاطب دارد.»

از سوي ديگر، خبرگزاري تسنيم متني از سيامانتو بارسقياس در مقام منتقد سينما منتشر كرد كه در آن از محتواي نامناسب فيلم‌هاي اكسيدان و مادر قلب‌اتمي عليه ارامنه انتقاد شده است. در بخشي از اين متن خطاب به سازندگان فيلم‌ها چنين آمده است: «سينمايي كه شما در آن فعاليت مي‌كنيد، حاصل زحمات بنيانگذار آن مرحوم آوانس اوگايانس است. متأسفم براي شما كه براي پر كردن كارنامه هنري خود از هر توهين و ناسزاگويي به ارامنه دريغ نكرده‌ايد.»

روز گذشته رئيس سازمان سينمايي پاسخ نمايندگان مجلس را داد و تاكيد كرد كه وزارت ارشاد پاي مجوزهايي كه داده، مي‌ايستد. محمدمهدی حیدریان به خبرگزاري مهر گفت: «وقتی یک ارگان قانونی به دلیل همان دغدغه نمایندگان برای یک اثر از 2 ارگان امنیتی استعلام گرفته و اعلام کرده مشکلی وجود ندارد، باید به آن احترام گذاشت. سازمان سینمایی پای مجوز برای این آثار ایستاده و خواهد ایستاد.»