همشهری‌آنلاین: نرم خبر و سخت خبر با ترجمه محمدرضا نوروزپور منتشر شد

این تنها منبع فارسی حوزه پرچالش نرم خبر با عنوان «نرم خبر و سخت خبر» با ترجمه محمدرضا نوروزپور که روزنامه‌نگار را به طور تخصصی در عرصه روزنامه‌نگاری و ارتباطات دنبال می‌کند و با مقدمه دکتر یونس شکرخواه استاد ارتباطات منتشر شده است.
کتاب «نرم خبر و سخت خبر» که نوشته چهار شخصیت روزنامه‌نگاری غرب است، با عنوان فرعی خبرنویسی پیشرفته را انتشارات ثانیه ناشر تخصصی عرصه ارتباطات منتشر کرده است.

بروس دی ایتول، داگلاس ای اندرسون، آندائیو یوکو و توماس ایی پترسون در این کتاب کوشیده‌اند تاجدال سخت خبر و نرم خبر را که در جهان موافقان و مخالفان بسیاری هم دارند، به بحث بگذارند. این بحث در ایران نیز در چند سال اخیر سر و صدای زیادی کرده است.

دکتر یونس شکرخواه،  در مقدمه این کتاب به بررسی کوتاه تاریخی سبک‌ها و موافقان و مخالفان نرم خبر و سخت خبر و دلایل آنها پرداخته است که با توجه به بحث‌های نرم خبر در ایران این مقدمه خواندنی است.

نویسندگان در این کتاب با دسته بندی اخبار به ۳ دسته سخت خبر، نرم خبر و اخبار فیچری، به بررسی ساختار هر کدام از آنها پرداخته‌اند.

این کتاب در ۱۵۵ صفحه آن گونه که در پشت جلد آن آمده است، تحولات معاصر در حوزه خبرنویسی مدرن را پیش روی خوانندگان قرار می‌دهد.