به گزارش ایسنا، رضا تقیزاده در حاشیه نمایشگاه خودروی شیراز، اظهار کرد: کوئیک خودرویی ۱۰۰ درصد ایرانی است و نام آن ایرانی بوده و مربوط به منطقهای از کردستان است.
وی با بیان این که پیش فروش خودروی کوئیک به همراه ساینا اتوماتیک و برلیانس C۳ از نیمه دوم مردادماه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: تحویل کوئیک و ساینا اتوماتیک نیز آبانماه امسال به تدریج آغاز میشود.
معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا، ادامه داد: خودروهای ساینا، تیبا و کوئیک از جمله خودروهای جایگزین پراید خواهند بود که تمام استانداردهای جدید خودرویی که از سال آینده اجرایی میشود پاس خواهند کرد.
تقیزاده افزود: خط تولید مشترک سایپا سیتروئن نیز تا پایان سال جاری راهاندازی شده و عرضه خودروی C۳ به عنوان اولین محصول مشترک آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که با شرکت نیسان نیز برای آغاز مجدد همکاری در حال مذاکره هستیم، خاطرنشان کرد: البته مذاکره با خودروسازان خارجی تا حدی تحت تاثیر سیاست خارجی و مسائل بینالمللی است به گونهای که اخیرا مذاکرات مثبتی مجددا با نیسان آغاز شده و امیدواریم به زودی نتیجه آن اعلام شود. همچنین با شرکت کیا نیز در حال مذاکره هستیم تا همکاریها را گسترش دهیم.
معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به پرسشی مبنی بر آنکه افزایش قیمت اعلامی برای دو محصول پراید و تیبا از سوی شورای رقابت چه زمانی اعمال خواهد شد، اظهار کرد: به محض آنکه ابلاغیه شورای رقابت به دست ما برسد، قیمت این محصولات افزایش خواهد یافت.
تقیزاده با بیان این که مشکلی برای تقاضای محصولات در بازار وجود ندارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر آن ابتدای سال جاری به دلیل آتشسوزی در یکی از شرکتهای قطعهسازی در تولید برخی محصولات نیز عقب افتادیم که باید جبران شود.
وی در رابطه با زمان توقف تولید پراید، توضیح داد: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمتهای فعلی زیانده است و به همین دلیل به دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.
معاون فروش و بازاریابی گروه خودروسازی سایپا با بیان این که در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از ۶۸ درصد در سه سال پیش به ۲۵.۸ درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: البته خودرویی که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد را نمیتوانیم جایگزین پراید کنیم، زیرا قیمت آن بالاتر از ۶۰ میلیون تومان خواهد شد. در هیچ جای دنیا نیز خودروی پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمیکنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کردهاند.
تقیزاده در پاسخ به این که چرا با وجود تقاضای بالا برای محصولات رنو از جمله تندر ۹۰، پارس تندر، ساندرو و ساندرو استپ وی تولید این محصولات افزایش نمییابد، اظهار کرد: رنو میگوید که سهمیه تولید محصولاتاش در منطقه و ایران در همین حد است و بیش از این نمیتوانیم تولید را افزایش دهیم، بنابراین رنو نتوانسته در حد تقاضای ما تولید محصولات را بالا ببرد، بنابراین تا زمانی که این خودروها در حد تقاضای موجود در بازار تولید نشود عدم تعادل بین عرضه و تقاضا وجود خواهد داشت.
وی درباره این که در فروشهای اقساطی چند درصد چکهای ارائه شده از سوی خریداران پاس نمیشود، اظهار کرد: حدود شش درصد چکها در فروشهای اقساطی برگشت میخورد که این میزان پس از پیگیریها به یک تا دو و سه درصد کاهش مییابد.